Be.Net

Trwa konkurs „AI dla szkoły – zdobądź grant do 5000 zł!”  POZNAJ SZCZEGÓŁY

Kompetencje przyszłości: jak program edukacyjny Be.Net wspiera nauczycieli w przygotowaniu uczniów do rynku pracy.

Rynek pracy dynamicznie się zmienia, a tradycyjne podejście do rekrutacji odchodzi w przeszłość. Skills-based hiring, czyli zatrudnianie na podstawie umiejętności, coraz częściej zastępuje ocenę wykształcenia. Rekruterzy zwracają uwagę na konkretne kompetencje, które kandydaci zdobyli w praktyce, a nie tylko na dyplomy czy stopnie naukowe. 

Jeśli chcemy pomóc uczniom odnieść sukces na rynku pracy, musimy uczyć ich inwestować w rozwój kompetencji przyszłości.

W szkołach nadal kładzie się nacisk na wiedzę akademicką, mimo że jej znaczenie w dobie sztucznej inteligencji maleje. Pamięć człowieka nie jest w stanie konkurować z technologią. W centrum uwagi znajdują się natomiast umiejętności i cechy, które umożliwiają adaptację do zmieniających się wymagań. 

Każda praca to zestaw zadań i kompetencji, które ewoluują wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się potrzebami rynku. Tak było zawsze i tak będzie w przyszłości. Jednak w przyszłości zmiany będą zachodziły coraz szybciej. Szacuje się, że do 2027 roku aż 60% pracowników będzie wymagało dodatkowego przeszkolenia, aby sprostać nowym wymaganiom. 

Czym są kompetencje przyszłości?

Kompetencje przyszłości to zestaw umiejętności i cech, które będą szczególnie cenione w przyszłych miejscach pracy. Są one uniwersalne, czyli mogą być wykorzystywane w różnych zawodach, oraz transferowalne, co oznacza, że można je zastosować w różnych branżach i rolach. 

Raport Światowego Forum Ekonomicznego „The Future of Jobs Report 2023” podkreśla, że w nadchodzących latach firmy będą szczególnie poszukiwać pracowników z umiejętnościami takimi jak: 

  • myślenie kreatywneanalityczne
  • biegłość technologiczna 
  • ciekawość i zdolność do uczenia się przez całe życie
  • odporność psychicznaelastyczność

Jak wspierać uczniów w zdobywaniu kompetencji przyszłości?

Rozumiejąc kompetencje przyszłości zyskasz przewagę: jako nauczyciel zrozumiesz trendy i kompetencje, które naprawdę liczą się w przyszłości – i nauczysz tego swoich uczniów.  

W przełożeniu szkolnej wiedzy na język rynku pracy może pomóc AI. Dzięki sztucznej inteligencji:  

  • zidentyfikujesz kompetencje rozwijane podczas lekcji i pokażesz ich wartość uczniom  
  • odpowiesz na pytanie: „Po co my się tego uczymy?” w sposób jasny, atrakcyjny i dostosowany do realiów rynku pracy. 

Generator celu lekcji w programie Be.Net

Generator celu lekcji, który jest dostępny dla użytkowników platformy edukacyjnej programu Be.Net, pomaga określić cel lekcji pomocniczo zadając trzy pytania: 

  1. Jakie aktywności planujesz na lekcji (np. praca z tekstem, dyskusja, ćwiczenia, analiza danych) 
  2. Jak uczniowie będą pracować? (indywidualnie, w pracach, w grupach, całą klasą) 
  3. Jaki efekt chcesz osiągnąć? (rozwój konkretnej umiejętności, zrozumienie określonego zagadnienia, stworzenie projektu, wyciągnięcie wniosków) 

Dzięki generatorowi pokażesz uczniom praktyczną wartość każdej lekcji, co zwiększy ich zaangażowanie.

Program Be.Net: most między szkołą a rynkiem pracy

Przełożenie szkolnej wiedzy na kompetencje przyszłości zmienia sposób, w jaki uczniowie postrzegają naukę. Program edukacyjny Be.Net wspiera nauczycieli w dostosowywaniu metod nauczania do realiów rynku pracy, pomagając uczniom zdobyć umiejętności niezbędne w nadchodzących latach. To krok ku edukacji, która przygotowuje do sukcesu w przyszłości. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o kompetencjach przyszłości, a także przetestować generator celu lekcji, zapraszamy Cię do obejrzenia webinaru Pawła Przedpełskiego “A po co my się tego uczymy? Jak przekuć szkolną wiedzę na język rynku pracy?” na naszej bezpłatnej platformie edukacyjnej Be.Net 

Zobacz również:

Łukasz Krzykwa

Director, Security Solutions Commercialization, Mastercard
Manager z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu, rozwijaniu i zarządzaniu cyfrowymi rozwiązaniami płatniczymi i ich bezpieczeństwem.
Przez wiele lat kierował zespołem R&D w Sodexo Benefits and Rewards Services, wprowadzając do porfolio firmy i na rynek nowoczesne produkty benefitowe i płatnicze, w tym pierwsze karty zbliżeniowe oraz wirtualne, a także odpowiadał za migrację biznesu kartowego. Prowadził projekty wdrożeniowe cyfrowych produktów płatniczych w wielu krajach w Europie.
W Mastercard od 2021 roku, odpowiada za rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru bezpieczeństwa tożsamości cyfrowej, zabezpieczenia kanałów cyfrowych interakcji z konsumentem z wykorzystaniem biometrii behawioralnej oraz zarządzania ryzkiem 3rd party w obszarze cyberbezpieczństwa.
Z wykształcenia ekonomista, ukończył Finanse i Bankowość na SGH oraz studia podyplomowe na PJWSTK (IT w Biznesie).

Małgorzata Domagała

Vice president Products & Solutions,Poland, Czechia and Slovakia, Mastercard Europe.

 Ekspertka w zakresie płatności bezgotówkowych, cyfrowych, otwartej bankowości
i cyberbezpieczeństwa. Małgorzata to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu klientów, budowaniu relacji i zarządzaniu w sektorze finansowym. Zorientowana na nowe technologie w biznesie. Po dołączeniu do firmy odpowiadała za relacje z kluczowymi klientami Mastercard w Polsce. Od 2019 roku była również odpowiedzialna za rozwój i wdrożenie rozwiązań dla otwartej bankowości w Mastercard. W 2022 roku została nominowana na stanowisko dyrektorki ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa. Od 2023 roku odpowiada także za szeroko pojęte produkty, usługi i rozwiązania Mastercard. Do zakresu obowiązków, na których skupia się w codziennej pracy należy współpraca z nowymi partnerami technologicznymi, a także płatności w kanałach cyfrowych i rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa.
Małgorzata ma na swoim koncie prowadzenie projektów z największymi bankami w Polsce. Uczestniczyła we wprowadzaniu na polski rynek nowatorskich metod płatności tj. płatności zbliżeniowych, płatności mobilnych, Apple Pay, Google Pay itp. Z sukcesem opracowywała, rozwijała i wdrażała z klientami plany marketingowe, opracowywała wspólne programy lojalnościowe, wprowadzała nowatorskie rozwiązania biznesowe.
Jest absolwentką studiów MBA University of Minnesota, Carslon School of Management w USA, a także dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i handlu zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim. W ostatnich latach ukończyła Leadership Academy for Poland.
Prywatnie matka dwójki synów i zwolenniczka aktywnego wypoczynku, m.in nart i żeglarstwa. Lubi podróżować i poznawać nowe kultury. 

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Profesor zarządzania, kierownik Centrum Badań nad Organizacjami i Miejscami Pracy (CROW) oraz założyciel grupy New Research on Digital Societies (NeRDS) na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest wykładowcą stowarzyszonym z Berkman-Klein Center for Internet and Society, na Uniwersytecie Harvarda.

 

Od kilkunastu lat bada, w jaki sposób społeczności internetowe tworzą wiedzę w 
internecie. Jako członek Rady Nadzorczej amerykańskiej Fundacji Wikimedia w 
praktyce zwalczał dezinformację w skali globalnej w najpopularniejszym repozytorium
wiedzy świata, podobnie działa w roli wiceprezesa PAN. Jako badacz prowadzi prestiżowy grant Maestro, w ramach którego tworzy narzędzia wykrywania dezinformacji, analizuje też sieci dezinformacyjne.

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Nauczyciel matematyki w I LO im. H. Sienkiewicza w Płońsku, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończył studia magisterskie z matematyki i informatyki oraz studia podyplomowe z fizyki i zarządzania oświatą. Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022 i Nauczyciel na Medal 2021.
 
Twórca innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, laureat konkursu „Kierunek – Innowacja 2021”. Współautor matematycznego Escape Roomu i projektu „Matematyczni Mistrzowie z Płockiej”. Organizator powiatowych konkursów matematycznych oraz licznych projektów edukacyjnych, w tym „Przystań w sieci” i „Ekonomia – wiem i rozumiem”.
 
Aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi oraz angażuje uczniów w projekty edukacyjne, zdobywając wyróżnienia m.in. w projekcie „Matematyka dla ciekawych świata”. Pełni funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego oraz współtwórcy projektów edukacyjnych wspierających bezpieczną edukację cyfrową i ekonomiczną.