Be.Net

Zgłoś szkołę do Turnieju Be.Net. Zapisy trwają do 25 marca. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Strefa

Zgłoszenie do programu

Dyrektorze / Nauczycielu! – aby zgłosić szkołę do programu:
  • Zarejestruj się na bezpłatnej platformie Fundacji Digital University.
  • Wypełnij formularz zgłoszeniowy na trwający rok szkolny wybierając rolę koordynatora Be.Net.
  • Zachęć nauczycieli i nauczycielki z twojej szkoły do rejestracji na platformie, udziału w szkoleniach, czynnego korzystania z jej zasobów podczas zajęć z uczniami oraz do udziału w licznych aktywnościach.
Do programu można przystąpić w dowolnym momencie w danym roku szkolnym.

Korzyści z udziału w programie

Turniej wiedzy Be.Net

Ogólnopolski międzyszkolny turniej Be.Net to finałowy element całorocznego programu edukacyjnego, w którym szkoły podstawowe i ponadpodstawowe zbierają punkty za aktywności i udział uczniów w quizie.

Im większe zaangażowanie, tym większa szansa na zdobycie grantu finansowego!

Turniej odbędzie się 27 marca 2025 r. online, a pytania będą dostosowane do 4 kategorii wiekowych. Uczniowie przez cały dzień rywalizują, rozwiązując test wiedzy z zakresu edukacji cyfrowej i medialnej, w tym cyberbezpieczeństwa, higieny cyfrowej oraz kompetencji przyszłości. Szczegóły w regulaminie.

Przykładowe testy turniejowe znajdziesz w strefie ucznia.

Turniej Be.Net - 27 marca 2025 r.

Zostań koordynatorem programu Be.Net i zgłoś swoją szkołę, aby zdobyć szansę na grant finansowy!

Tematy wiodące V edycji turnieju:

– wykorzystanie nowoczesnych technologii i sztucznej inteligencji w edukacji,

– bezpieczeństwo w sieci, w tym w zakresie dezinformacji i fake newsów,

– kompetencje i zawody przyszłości.

Dołącz do naszej platformy, wypełnij formularz i zostań koordynatorem, a na adres mailowy będziesz otrzymywać informacje o szczegółach naszego turnieju i nie tylko!

Aby otrzymać dodatkowe punkty w turnieju zachęcamy do udziału w różnych aktywnościach w ramach programu Be.Net przez cały rok, m.in. w webinarach i warsztatach oraz do korzystania z naszych materiałów edukacyjnych podczas zajęć z uczniami.

ABC TURNIEJU BE.NET

Turniej stanowi podsumowanie całorocznego programu edukacyjnego Be.Net

Jest to quiz wiedzy online realizowany za pomocą formularzy Google w podziale na 4 grupy wiekowe (powiązane z poziomem nauczania, dostosowane do wieku uczniów i uczennic oraz ich możliwości). Każda grupa wiekowa otrzyma indywidualny link do quizu:

  • grupa 1: klasy 1-3
  • grupa 2: klasy 4-6
  • grupa 3: klasy 7-8
  • grupa 4: szkoły ponadpodstawowe

Każdy uczeń rozwiązuje quiz indywidualnie. Wypełnić quiz można tylko raz.

Szacunkowy czas potrzebny na ukończenie quizu to 30-40 minut.

Udział w Turnieju wymaga dostępu do urządzenia komputerowegopołączeniem do Internetu (komputer, laptop, tablet lub smartfon). 

W czwartek 27.03.2025 r. w godzinach 8:00 – 21:00 online. Zgłoszenia są przyjmowane do 25 marca, do 15.00.

  • Wyniki quizu pozwalają ocenić efektywność edukacji cyfrowej i medialnej w szkole, w tym w zakresie sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa i kompetencji przyszłości
  • Szkoły mają szansę wygrać grant finansowy na dowolny cel związany z doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/informatycznej lub zorganizowanie szkolenia warsztatów lub innego wydarzenia związanego tematycznie z założeniami programowymi Be.Net

  • Udział w turnieju daje możliwość zdobycia Certyfikatu Szkoły Przyszłości

  • Pytania w quizie bazują na scenariuszach zajęć, kartach pracy i filmach edukacyjnych Be.Net i Digi Świat, dostępnych na platformie edukacyjnej Fundacji Digital University oraz na treściach zawartych w e-booku „ABC cyberbezpieczeństwa”: it-szkola.edu.pl/publikacje,plik,90.

  • Tematy przewodnie V edycji to: wykorzystanie nowoczesnych technologii i sztucznej inteligencji w edukacji, kompetencje i zawody przyszłości, bezpieczeństwo w sieci, w tym w zakresie dezinformacji i fake newsów.
  • Pytania są dostosowane do grupy wiekowej.
  • Szczegółowy zakres tematyczny znajduje się w Regulaminie.

Zgłoszenia szkoły do udziału w Turnieju należy dokonać uzupełniając formularz zgłoszeniowy do wtorku 25.03.2025 r. do godziny 15:00.

Tak, formularz zgłoszeniowy można edytować do momentu zamknięcia zgłoszeń do Turnieju, czyli do 25 marca, do godz. 15.

  • do 25.03.2025 r. do godz. 15:00 – zgłoszenia szkół do turnieju poprzez formularz na platformie
  • 27.03.2025 r. od godz. 8.00 do 21.00 – dzień turniejowy
  • 25.04.2025 r. – ogłoszenie wyników
  • do 30 maja 2025 r.przekazanie szkołom certyfikatów uczestnictwa w Turnieju i programie oraz Certyfikatów Szkoły Przyszłości.

Każda szkoła uczestnicząca w Turnieju może zdobyć maksymalnie 300 punktów.

Na ostateczny rezultat składa się: 

  • wynik uczniów szkoły w quizie – mediana punktów uzyskanych przez uczestników (do 100 pkt)
  • frekwencja uczniów szkoły w quizie – procentowy udział uczniów szkoły biorących udział w Turnieju do uczniów szkoły łącznie (do 100 pkt
  • zaangażowanie szkoły w program Be.Net – organizacja zajęć edukacyjnych i aktywność nauczycieli na platformie edukacyjnej Be.Net (do 100 pkt).
  •  

Dodatkowe 100 punktów za zaangażowanie szkoły można zdobyć w następujący sposób: 

  • 50 pkt – za za przeprowadzenie zajęć na podstawie materiałów edukacyjnych dostępnych na platformie Be.Net. 
  • 10 pkt – za rejestrację Koordynatora Turnieju na platformie edukacyjnej Be.Net oraz uzyskanie przez niego minimum jednego certyfikatu uczestnictwa w webinarze programu Be.Net w roku szkolnym 2024/2025. 
  • do 30 pkt- za rejestrację od 1 do 5 nauczycieli ze szkoły (poza Koordynatorem) na platformie edukacyjnej Be.Net, z których każdy uzyskał minimum jeden certyfikat uczestnictwa w webinarze w programie Be.Net (6 pkt za każdego przeszkolonego nauczyciela). 
  • 10 pkt – za minimum jednego nauczyciela z danej placówki, który zdobył Certyfikat Nauczyciela Przyszłości w roku szkolnym 2024/2025. 

Odpowiedzi w formularzu zgłoszeniowym do Turnieju dotyczące dodatkowych aktywności można edytować do momentu zamknięcia zgłoszeń do Turnieju, czyli do 25 marca, do godz. 15.

Możesz zgłosić szkołę już dziś, a uzupełniać swoje zgłoszenie do 25 marca.

  • Nagrody finansowe dla 3 zwycięskich szkół: 2.000 zł za 1 miejsce oraz 1.500 zł za 2 i 3 miejsce (z przeznaczeniem na cel związany z doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/medialnej lub zorganizowanie szkolenia/warsztatów lub innego wydarzenia związanego tematycznie z założeniami programowymi Be.Net, które zostanie przeprowadzone w roku szkolnym 2025/2026.)
  • Dyplomy dla finalistów i wyróżnionych szkół za udział w turnieju i V edycji Ogólnopolskiego Programu Be.Net.
  • Certyfikat Szkoły Przyszłości dla wszystkich laureatów oraz szkół, które uzyskały minimum 200 pkt.

Tak, każdy koordynator otrzyma imienne podziękowanie.

razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości oraz ewentualnych problemów technicznych w dniu Turnieju należy skontaktować się mailowoOrganizatorem: be.net@digitaluniversity.pl 

Uzyskaj Certyfikat Szkoły Przyszłości

Szkoły aktywnie uczestniczące w programie Be.Net mogą zdobyć prestiżowy tytuł i certyfikat “Szkoły Przyszłości”.

Jak zdobyć certyfikat?

*Szczegóły przyznawania dodatkowych punktów w ramach Turnieju Be.Net dostępne są w Regulaminie oraz ABC turnieju.

Pakiet dwóch ebooków dla nauczycieli.

Dowiedz się, jak rozwijać kluczowe kompetencje przyszłości u dzieci i młodzieży i poznaj praktyczne narzędzia, które ułatwią Ci codzienną pracę.

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Nauczyciel matematyki w I LO im. H. Sienkiewicza w Płońsku, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończył studia magisterskie z matematyki i informatyki oraz studia podyplomowe z fizyki i zarządzania oświatą. Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022 i Nauczyciel na Medal 2021.
 
Twórca innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, laureat konkursu „Kierunek – Innowacja 2021”. Współautor matematycznego Escape Roomu i projektu „Matematyczni Mistrzowie z Płockiej”. Organizator powiatowych konkursów matematycznych oraz licznych projektów edukacyjnych, w tym „Przystań w sieci” i „Ekonomia – wiem i rozumiem”.
 
Aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi oraz angażuje uczniów w projekty edukacyjne, zdobywając wyróżnienia m.in. w projekcie „Matematyka dla ciekawych świata”. Pełni funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego oraz współtwórcy projektów edukacyjnych wspierających bezpieczną edukację cyfrową i ekonomiczną.