Be.Net

Turniej Be.Net odbędzie się 27 marca, 8.00-21.00. PRZEJDŹ DO QUIZÓW

Sztuczna inteligencja dla każdego. Uruchamiamy bezpłatny kurs online

Kurs AI: Przyszłość zaczyna się dziś

Sztuczna inteligencja dla każdego. Fundacja Digital University i Microsoft uruchamiają bezpłatny kurs online

Nie trzeba być ekspertem, żeby zacząć korzystać z AI. Fundacja Digital University, w partnerstwie z Microsoft, rusza z bezpłatnym kursem online „AI: Przyszłość zaczyna się dziś”. Teraz każdy – niezależnie od wieku, zawodu czy doświadczenia – może nauczyć się, czym jest sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją w codziennym życiu i pracy.  

Sztuczna inteligencja już dziś wpływa na to, jak pracujemy, uczymy się, komunikujemy i tworzymy. Z badania Microsoft Work Trend Index wynika, że firmy poszukują specjalistek i specjalistów, którzy potrafią pracować z AI, a osoby, które już z niej korzystają, oszczędzają czas, szybciej podejmują decyzje i są bardziej efektywne. Mimo tego, wiele osób nadal nie wie, jak korzystać z AI świadomie, bezpiecznie i kreatywnie. Nowy kurs to próba wypełnienia tej luki – w przystępny sposób i bez specjalistycznego języka.

Chcemy, żeby każdy miał szansę nauczyć się korzystać ze sztucznej inteligencji w sposób odpowiedzialny i świadomy, a także zrozumieć, czym ona jest. Ten kurs to zaproszenie do poznania świata, który zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Uruchamiamy go z myślą o młodzieży, nauczycielach, rodzicach, seniorach i dorosłych planujących zmianę zawodową – wszystkich, którzy chcą lepiej odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości – mówi Ela Wojciechowska, prezeska Fundacji Digital University, która od ponad dziesięciu lat wspiera edukację cyfrową, rozwija kompetencje przyszłości i inspiruje do aktywnego uczestnictwa w zmieniającym się świecie. 

Kurs „AI: Przyszłość zaczyna się dziś” to sześć modułów i 44 krótkie odcinki w języku polskim, bez technicznego żargonu, za to z naciskiem na praktyczne zastosowania i zrozumienie podstaw. Uczestnicy dowiedzą się m.in. czym jest generatywne AI, jak działa Microsoft Copilot i dlaczego odpowiedzialne podejście do technologii ma dziś kluczowe znaczenie.

Projekt powstał w ramach inicjatywy edukacyjnej z zakresu AI od Microsoft, w której misją jest dotarcie z wiedzą na temat sztucznej inteligencji do miliona Polek i Polaków do końca 2025 roku.

– Umiejętności związane ze sztuczną inteligencją to klucz do przyszłości – otwierają drzwi do innowacji, tworzą nowe możliwości zawodowe i pozwalają nam aktywnie uczestniczyć w cyfrowej transformacji świata. Cieszę się, że możemy współpracować z Fundacją Digital University, która nie tylko inspiruje, ale również umożliwia świadome korzystanie z AI, budując kompetencje przyszłości wśród Polek i Polaków – mówi Łukasz Foks, dyrektor inicjatywy AI National Skills w Microsoft.

Aby dołączyć do kursu „AI: Przyszłość zaczyna się dziś” lub dowiedzieć się więcej, kliknij poniższy przycisk:

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Profesor zarządzania, kierownik Centrum Badań nad Organizacjami i Miejscami Pracy (CROW) oraz założyciel grupy New Research on Digital Societies (NeRDS) na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest wykładowcą stowarzyszonym z Berkman-Klein Center for Internet and Society, na Uniwersytecie Harvarda.

 

Od kilkunastu lat bada, w jaki sposób społeczności internetowe tworzą wiedzę w 
internecie. Jako członek Rady Nadzorczej amerykańskiej Fundacji Wikimedia w 
praktyce zwalczał dezinformację w skali globalnej w najpopularniejszym repozytorium
wiedzy świata, podobnie działa w roli wiceprezesa PAN. Jako badacz prowadzi prestiżowy grant Maestro, w ramach którego tworzy narzędzia wykrywania dezinformacji, analizuje też sieci dezinformacyjne.

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Nauczyciel matematyki w I LO im. H. Sienkiewicza w Płońsku, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończył studia magisterskie z matematyki i informatyki oraz studia podyplomowe z fizyki i zarządzania oświatą. Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022 i Nauczyciel na Medal 2021.
 
Twórca innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, laureat konkursu „Kierunek – Innowacja 2021”. Współautor matematycznego Escape Roomu i projektu „Matematyczni Mistrzowie z Płockiej”. Organizator powiatowych konkursów matematycznych oraz licznych projektów edukacyjnych, w tym „Przystań w sieci” i „Ekonomia – wiem i rozumiem”.
 
Aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi oraz angażuje uczniów w projekty edukacyjne, zdobywając wyróżnienia m.in. w projekcie „Matematyka dla ciekawych świata”. Pełni funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego oraz współtwórcy projektów edukacyjnych wspierających bezpieczną edukację cyfrową i ekonomiczną.