kolejna edycja wiosną 2026 r.

uczniowie z całej Polski Co roku mierzą się w Turnieju Be.Net

To nie tylko test wiedzy, ale także szansa na rozwój umiejętności cyfrowych, poznanie zasad cyberbezpieczeństwa i przygotowanie się do zawodów przyszłości.

Konkurs online

Łatwa organizacja i bezpłatny udział

4 grupy wiekowe

Nagrody finansowe i certyfikaty

Dlaczego warto wziąć udział w Turnieju Be.Net?

Udział w Turnieju wspiera edukację o bezpieczeństwie cyfrowym, rozwija umiejętność krytycznego myślenia i weryfikacji informacji.

W poprzednich edycjach wzięło udział już ponad 31 tys. uczniów!

Łatwa organizacja

Quiz online do samodzielnego wykonania przez ucznia dostępny z każdego urządzenia.

Bezpłatny udział

Turniej jest dostępny dla wszystkich uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Podział na grupy wiekowe

Pytania opracowane dla 4 grup wiekowych, by każdy miał równe szanse.

Rozwój kompetencji cyfrowych

Turniej to okazja do zdobycia wiedzy o nowych technologiach i ich wpływie na przyszłość.

Atrakcyjne nagrody

Trzy zwycięskie szkoły otrzymają granty finansowe.

Certyfikaty i wyróżnienia

Każda szkoła otrzyma Certyfikat Uczestnictwa, a aktywne placówki mogą zdobyć tytuł Szkoły Przyszłości.

zakończyliśmy zbieranie zgłoszeń

Jak dołączyć do turnieju Be.Net

Przed Tobą trzy proste kroki: zarejestruj się na bezpłatnej platformie edukacyjnej Be.Net, jeśli nie zrobiłeś tego już wcześniej, następnie wypełnij formularz zgłoszeniowy do Turnieju i przekaż uczniom linki do quizu.

1. Zarejestruj się na platformie edukacyjnej Be.Net

Jako zarejestrowany użytkownik platformy wypełnij formularz dla Koordynatora programu Be.Net w swojej szkole.

Pamiętaj, że możesz zdobyć dodatkowe punkty w Turnieju za skorzystanie na zajęciach z uczniami z materiałów edukacyjnych dostępnych na platformie i za zachęcenie innych nauczycieli z Twojej szkoły do rejestracji na platformie.

2. Wypełnij formularz zgłoszeniowy do Turnieju

Szczególną uwagę zwróć na podanie poprawnego numeru RSPO szkoły. To unikalny identyfikator nadawany każdej placówce edukacyjnej w Polsce. Sprawdzisz go na rspo.gov.pl

3. Przekaż uczniom linki do quizu

Przed Turniejem prześlemy Ci 4 linki do quizu dla różnych grup wiekowych. Linki będą aktywne w dniu Turnieju.

Jak wygląda Turniej Be.Net?

Forma

Quiz online dostępny w dniu Turnieju.

Uczestnicy

Uczniowie szkół podstawowych (klasy 1-3, 4-6, 7-8) oraz ponadpodstawowych.

Miejsce

Do quizu można przystąpić szkole lub w domu.

Czas

Czas potrzebny na rozwiązanie quizu to około 30-40 minut.

sprawdź najczęściej zadawane pytania

Turniej stanowi podsumowanie całorocznego programu edukacyjnego Be.Net

Jest to quiz wiedzy online realizowany w podziale na 4 grupy wiekowe (powiązane z poziomem nauczania, dostosowane do wieku uczniów i uczennic oraz ich możliwości). Każda grupa wiekowa otrzyma indywidualny link do quizu:

  • grupa 1: klasy 1-3
  • grupa 2: klasy 4-6
  • grupa 3: klasy 7-8
  • grupa 4: szkoły ponadpodstawowe

Każdy uczeń rozwiązuje quiz indywidualnie. Wypełnić quiz można tylko raz.

Szacunkowy czas potrzebny na ukończenie quizu to 30-40 minut.

Udział w Turnieju wymaga dostępu do urządzenia komputerowegopołączeniem do Internetu (komputer, laptop, tablet lub smartfon). 

  • Wyniki quizu pozwalają ocenić efektywność edukacji cyfrowej i medialnej w szkole, w tym w zakresie sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa i kompetencji przyszłości
  • Szkoły mają szansę wygrać grant finansowy na dowolny cel związany z doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/informatycznej lub zorganizowanie szkolenia warsztatów lub innego wydarzenia związanego tematycznie z założeniami programowymi Be.Net

  • Udział w turnieju daje możliwość zdobycia Certyfikatu Szkoły Przyszłości

Zgłoszenia obecnie są zamknięte. Zachęcamy do rejestracji na bezpłatnej platformie edukacyjnej Be.Net, aby być na bieżąco z wydarzeniami w programie. Rejestracja: https://kursy.digitaluniversity.pl/course/benet 

Tak, formularz zgłoszeniowy można edytować do momentu zamknięcia zgłoszeń do Turnieju.

Harmonogram turnieju w 2026 r. będzie ogłoszony z odpowiednim wyprzedzeniem. Zachęcamy do rejestracji na bezpłatnej platformie edukacyjnej Be.Net, aby być na bieżąco z wydarzeniami w programie. Rejestracja: https://kursy.digitaluniversity.pl/course/benet 

Regulamin oceniania Turnieju zostanie ogłoszony z odpowiednim wyprzedzeniem. Zachęcamy do rejestracji na bezpłatnej platformie edukacyjnej Be.Net, aby być na bieżąco z wydarzeniami w programie. Rejestracja: https://kursy.digitaluniversity.pl/course/benet 

Wszystkie informacje będą dostępne przed Turniejem. Zachęcamy do rejestracji na bezpłatnej platformie edukacyjnej Be.Net, aby być na bieżąco z wydarzeniami w programie. Rejestracja: https://kursy.digitaluniversity.pl/course/benet 

  • Nagrody finansowe dla 3 zwycięskich szkół (z przeznaczeniem na cel związany z doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/medialnej lub zorganizowanie szkolenia/warsztatów lub innego wydarzenia związanego tematycznie z założeniami programowymi Be.Net)
  • Dyplomy dla finalistów i wyróżnionych szkół za udział w turnieju 
  • Certyfikat Szkoły Przyszłości dla szkół aktywnie zaangażowanych w program Be.Net
  • Certyfikaty uczestnictwa dla wszystkich szkół biorących udział w Turnieju

Tak, każdy koordynator otrzyma imienne podziękowanie.

Materiały promocyjne Turnieju będą udostępnione z odpowiednim wyprzedzeniem. Zachęcamy do rejestracji na bezpłatnej platformie edukacyjnej Be.Net, aby być na bieżąco z wydarzeniami w programie. Rejestracja: https://kursy.digitaluniversity.pl/course/benet 

razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości oraz ewentualnych problemów technicznych w dniu Turnieju należy skontaktować się mailowoorganizatorem: be.net@digitaluniversity.pl 

Organizatorem Turnieju jest:

Celem fundacji jest przygotowanie dzieci, młodzieży i dorosłych do wyzwań rynku pracy, zbudowanie świadomości tego, w jakim kierunku zmierza świat oraz jak nowe technologie, rozwój sztucznej inteligencji, ale też zmiany klimatyczne, wpłyną na nasze życie. 

Łukasz Krzykwa

Director, Security Solutions Commercialization, Mastercard
Manager z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu, rozwijaniu i zarządzaniu cyfrowymi rozwiązaniami płatniczymi i ich bezpieczeństwem.
Przez wiele lat kierował zespołem R&D w Sodexo Benefits and Rewards Services, wprowadzając do porfolio firmy i na rynek nowoczesne produkty benefitowe i płatnicze, w tym pierwsze karty zbliżeniowe oraz wirtualne, a także odpowiadał za migrację biznesu kartowego. Prowadził projekty wdrożeniowe cyfrowych produktów płatniczych w wielu krajach w Europie.
W Mastercard od 2021 roku, odpowiada za rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru bezpieczeństwa tożsamości cyfrowej, zabezpieczenia kanałów cyfrowych interakcji z konsumentem z wykorzystaniem biometrii behawioralnej oraz zarządzania ryzkiem 3rd party w obszarze cyberbezpieczństwa.
Z wykształcenia ekonomista, ukończył Finanse i Bankowość na SGH oraz studia podyplomowe na PJWSTK (IT w Biznesie).

Małgorzata Domagała

Vice president Products & Solutions,Poland, Czechia and Slovakia, Mastercard Europe.

 Ekspertka w zakresie płatności bezgotówkowych, cyfrowych, otwartej bankowości
i cyberbezpieczeństwa. Małgorzata to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu klientów, budowaniu relacji i zarządzaniu w sektorze finansowym. Zorientowana na nowe technologie w biznesie. Po dołączeniu do firmy odpowiadała za relacje z kluczowymi klientami Mastercard w Polsce. Od 2019 roku była również odpowiedzialna za rozwój i wdrożenie rozwiązań dla otwartej bankowości w Mastercard. W 2022 roku została nominowana na stanowisko dyrektorki ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa. Od 2023 roku odpowiada także za szeroko pojęte produkty, usługi i rozwiązania Mastercard. Do zakresu obowiązków, na których skupia się w codziennej pracy należy współpraca z nowymi partnerami technologicznymi, a także płatności w kanałach cyfrowych i rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa.
Małgorzata ma na swoim koncie prowadzenie projektów z największymi bankami w Polsce. Uczestniczyła we wprowadzaniu na polski rynek nowatorskich metod płatności tj. płatności zbliżeniowych, płatności mobilnych, Apple Pay, Google Pay itp. Z sukcesem opracowywała, rozwijała i wdrażała z klientami plany marketingowe, opracowywała wspólne programy lojalnościowe, wprowadzała nowatorskie rozwiązania biznesowe.
Jest absolwentką studiów MBA University of Minnesota, Carslon School of Management w USA, a także dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i handlu zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim. W ostatnich latach ukończyła Leadership Academy for Poland.
Prywatnie matka dwójki synów i zwolenniczka aktywnego wypoczynku, m.in nart i żeglarstwa. Lubi podróżować i poznawać nowe kultury. 

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Profesor zarządzania, kierownik Centrum Badań nad Organizacjami i Miejscami Pracy (CROW) oraz założyciel grupy New Research on Digital Societies (NeRDS) na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest wykładowcą stowarzyszonym z Berkman-Klein Center for Internet and Society, na Uniwersytecie Harvarda.

 

Od kilkunastu lat bada, w jaki sposób społeczności internetowe tworzą wiedzę w 
internecie. Jako członek Rady Nadzorczej amerykańskiej Fundacji Wikimedia w 
praktyce zwalczał dezinformację w skali globalnej w najpopularniejszym repozytorium
wiedzy świata, podobnie działa w roli wiceprezesa PAN. Jako badacz prowadzi prestiżowy grant Maestro, w ramach którego tworzy narzędzia wykrywania dezinformacji, analizuje też sieci dezinformacyjne.

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Nauczyciel matematyki w I LO im. H. Sienkiewicza w Płońsku, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończył studia magisterskie z matematyki i informatyki oraz studia podyplomowe z fizyki i zarządzania oświatą. Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022 i Nauczyciel na Medal 2021.
 
Twórca innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, laureat konkursu „Kierunek – Innowacja 2021”. Współautor matematycznego Escape Roomu i projektu „Matematyczni Mistrzowie z Płockiej”. Organizator powiatowych konkursów matematycznych oraz licznych projektów edukacyjnych, w tym „Przystań w sieci” i „Ekonomia – wiem i rozumiem”.
 
Aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi oraz angażuje uczniów w projekty edukacyjne, zdobywając wyróżnienia m.in. w projekcie „Matematyka dla ciekawych świata”. Pełni funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego oraz współtwórcy projektów edukacyjnych wspierających bezpieczną edukację cyfrową i ekonomiczną.