27 marca | czwartek | 8.00-21.00

zgłoś szkołę do turnieju wiedzy be.net!

Już 27 marca 2025 r. uczniowie z całej Polski zmierzą się w V edycji Turnieju Be.Net. To nie tylko test wiedzy, ale także szansa na rozwój umiejętności cyfrowych, poznanie zasad cyberbezpieczeństwa i przygotowanie się do zawodów przyszłości.

Konkurs online

Łatwa organizacja i bezpłatny udział

4 grupy wiekowe

Nagrody finansowe i certyfikaty

Zgłoszenia do 25 marca. Regulamin Turnieju

Dlaczego warto wziąć udział w Turnieju Be.Net?

Udział w Turnieju wspiera edukację o bezpieczeństwie cyfrowym, rozwija umiejętność krytycznego myślenia i weryfikacji informacji.

W poprzednich edycjach wzięło udział już ponad 21 tys. uczniów!

Łatwa organizacja

Quiz online do samodzielnego wykonania przez ucznia dostępny z każdego urządzenia.

Bezpłatny udział

Turniej jest dostępny dla wszystkich uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Podział na grupy wiekowe

Pytania opracowane dla 4 grup wiekowych, by każdy miał równe szanse.

Rozwój kompetencji cyfrowych

Turniej to okazja do zdobycia wiedzy o nowych technologiach i ich wpływie na przyszłość.

Atrakcyjne nagrody

Trzy zwycięskie szkoły otrzymają granty finansowe (do 2000 zł).

Certyfikaty i wyróżnienia

Każda szkoła otrzyma Certyfikat Uczestnictwa, a aktywne placówki mogą zdobyć tytuł Szkoły Przyszłości.

zgłoszenia do 25 marca

Jak dołączyć do turnieju Be.Net

Przed Tobą trzy proste kroki: zarejestruj się na bezpłatnej platformie edukacyjnej Be.Net, jeśli nie zrobiłeś tego już wcześniej, następnie wypełnij formularz zgłoszeniowy do Turnieju i przekaż uczniom linki do quizu.

1. Zarejestruj się na platformie edukacyjnej Be.Net

Jako zarejestrowany użytkownik platformy wypełnij formularz dla Koordynatora programu Be.Net w swojej szkole.

Pamiętaj, że możesz zdobyć dodatkowe punkty w Turnieju za skorzystanie na zajęciach z uczniami z materiałów edukacyjnych dostępnych na platformie i za zachęcenie innych nauczycieli z Twojej szkoły do rejestracji na platformie.

2. Wypełnij formularz zgłoszeniowy do Turnieju

Szczególną uwagę zwróć na podanie poprawnego numeru RSPO szkoły. To unikalny identyfikator nadawany każdej placówce edukacyjnej w Polsce. Sprawdzisz go na rspo.gov.pl

3. Przekaż uczniom linki do quizu

Przed Turniejem prześlemy Ci 4 linki do quizu dla różnych grup wiekowych. Linki będą aktywne w dniu Turnieju.

Jak wygląda Turniej Be.Net?

Forma

Quiz online w Google Forms, dostępny 27 marca w godzinach 08:00 – 21:00.

Uczestnicy

Uczniowie szkół podstawowych (klasy 1-3, 4-6, 7-8) oraz ponadpodstawowych.

Miejsce

Do quizu można przystąpić szkole lub w domu.

Czas

Czas potrzebny na rozwiązanie quizu to około 30-40 minut.

sprawdź najczęściej zadawane pytania

Turniej stanowi podsumowanie całorocznego programu edukacyjnego Be.Net

Jest to quiz wiedzy online realizowany za pomocą formularzy Google w podziale na 4 grupy wiekowe (powiązane z poziomem nauczania, dostosowane do wieku uczniów i uczennic oraz ich możliwości). Każda grupa wiekowa otrzyma indywidualny link do quizu:

  • grupa 1: klasy 1-3
  • grupa 2: klasy 4-6
  • grupa 3: klasy 7-8
  • grupa 4: szkoły ponadpodstawowe

Każdy uczeń rozwiązuje quiz indywidualnie. Wypełnić quiz można tylko raz.

Szacunkowy czas potrzebny na ukończenie quizu to 30-40 minut.

Udział w Turnieju wymaga dostępu do urządzenia komputerowegopołączeniem do Internetu (komputer, laptop, tablet lub smartfon). 

W czwartek 27.03.2025 r. w godzinach 8:00 – 21:00 online. Zgłoszenia są przyjmowane do 25 marca, do 15.00.

  • Wyniki quizu pozwalają ocenić efektywność edukacji cyfrowej i medialnej w szkole, w tym w zakresie sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa i kompetencji przyszłości
  • Szkoły mają szansę wygrać grant finansowy na dowolny cel związany z doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/informatycznej lub zorganizowanie szkolenia warsztatów lub innego wydarzenia związanego tematycznie z założeniami programowymi Be.Net

  • Udział w turnieju daje możliwość zdobycia Certyfikatu Szkoły Przyszłości

  • Pytania w quizie bazują na scenariuszach zajęć, kartach pracy i filmach edukacyjnych Be.Net i Digi Świat, dostępnych na platformie edukacyjnej Fundacji Digital University oraz na treściach zawartych w e-booku „ABC cyberbezpieczeństwa”: it-szkola.edu.pl/publikacje,plik,90.

  • Tematy przewodnie w 2025 r. to: wykorzystanie nowoczesnych technologii i sztucznej inteligencji w edukacji, kompetencje i zawody przyszłości, bezpieczeństwo w sieci, w tym w zakresie dezinformacji i fake newsów.
  • Pytania są dostosowane do grupy wiekowej.
  • Szczegółowy zakres tematyczny znajduje się w Regulaminie.

Zgłoszenia szkoły do udziału w Turnieju należy dokonać uzupełniając formularz zgłoszeniowy do wtorku 25.03.2025 r. do godziny 15:00.

Tak, formularz zgłoszeniowy można edytować do momentu zamknięcia zgłoszeń do Turnieju, czyli do 25 marca, do godz. 15.

  • do 25.03.2025 r. do godz. 15:00 – zgłoszenia szkół do turnieju poprzez formularz na platformie
  • 27.03.2025 r. od godz. 8.00 do 21.00 – dzień turniejowy
  • 25.04.2025 r. – ogłoszenie wyników
  • do 30 maja 2025 r.przekazanie szkołom certyfikatów uczestnictwa w Turnieju i programie oraz Certyfikatów Szkoły Przyszłości.

Każda szkoła uczestnicząca w Turnieju może zdobyć maksymalnie 300 punktów.

Na ostateczny rezultat składa się: 

  • wynik uczniów szkoły w quizie – mediana punktów uzyskanych przez uczestników (do 100 pkt)
  • frekwencja uczniów szkoły w quizie – procentowy udział uczniów szkoły biorących udział w Turnieju do uczniów szkoły łącznie (do 100 pkt
  • zaangażowanie szkoły w program Be.Net – organizacja zajęć edukacyjnych i aktywność nauczycieli na platformie edukacyjnej Be.Net (do 100 pkt).
  •  

Dodatkowe 100 punktów za zaangażowanie szkoły można zdobyć w następujący sposób: 

  • 50 pkt – za przeprowadzenie zajęć na podstawie materiałów edukacyjnych dostępnych na platformie Be.Net. 
  • 10 pkt – za rejestrację Koordynatora Turnieju na platformie edukacyjnej Be.Net oraz uzyskanie przez niego minimum jednego certyfikatu uczestnictwa w webinarze programu Be.Net w roku szkolnym 2024/2025. 
  • do 30 pkt- za rejestrację od 1 do 5 nauczycieli ze szkoły (poza Koordynatorem) na platformie edukacyjnej Be.Net, z których każdy uzyskał minimum jeden certyfikat uczestnictwa w webinarze w programie Be.Net (6 pkt za każdego przeszkolonego nauczyciela). 
  • 10 pkt – za minimum jednego nauczyciela z danej placówki, który zdobył Certyfikat Nauczyciela Przyszłości w roku szkolnym 2024/2025. 

Odpowiedzi w formularzu zgłoszeniowym do Turnieju dotyczące dodatkowych aktywności można edytować do momentu zamknięcia zgłoszeń do Turnieju, czyli do 25 marca, do godz. 15.

Możesz zgłosić szkołę już dziś, a uzupełniać swoje zgłoszenie do 25 marca.

  • Nagrody finansowe dla 3 zwycięskich szkół: 2.000 zł za 1 miejsce oraz 1.500 zł za 2 i 3 miejsce (z przeznaczeniem na cel związany z doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/medialnej lub zorganizowanie szkolenia/warsztatów lub innego wydarzenia związanego tematycznie z założeniami programowymi Be.Net, które zostanie przeprowadzone w roku szkolnym 2025/2026.)
  • Dyplomy dla finalistów i wyróżnionych szkół za udział w turnieju i V edycji Ogólnopolskiego Programu Be.Net.
  • Certyfikat Szkoły Przyszłości dla szkół aktywnie zaangażowanych w program Be.Net
  • Certyfikaty uczestnictwa dla wszystkich szkół biorących udział w Turnieju

Tak, każdy koordynator otrzyma imienne podziękowanie.

razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości oraz ewentualnych problemów technicznych w dniu Turnieju należy skontaktować się mailowoOrganizatorem: be.net@digitaluniversity.pl 

Organizatorem Turnieju jest:

Celem fundacji jest przygotowanie dzieci, młodzieży i dorosłych do wyzwań rynku pracy, zbudowanie świadomości tego, w jakim kierunku zmierza świat oraz jak nowe technologie, rozwój sztucznej inteligencji, ale też zmiany klimatyczne, wpłyną na nasze życie. 

Pakiet dwóch ebooków dla nauczycieli.

Dowiedz się, jak rozwijać kluczowe kompetencje przyszłości u dzieci i młodzieży i poznaj praktyczne narzędzia, które ułatwią Ci codzienną pracę.

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Nauczyciel matematyki w I LO im. H. Sienkiewicza w Płońsku, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończył studia magisterskie z matematyki i informatyki oraz studia podyplomowe z fizyki i zarządzania oświatą. Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022 i Nauczyciel na Medal 2021.
 
Twórca innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, laureat konkursu „Kierunek – Innowacja 2021”. Współautor matematycznego Escape Roomu i projektu „Matematyczni Mistrzowie z Płockiej”. Organizator powiatowych konkursów matematycznych oraz licznych projektów edukacyjnych, w tym „Przystań w sieci” i „Ekonomia – wiem i rozumiem”.
 
Aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi oraz angażuje uczniów w projekty edukacyjne, zdobywając wyróżnienia m.in. w projekcie „Matematyka dla ciekawych świata”. Pełni funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego oraz współtwórcy projektów edukacyjnych wspierających bezpieczną edukację cyfrową i ekonomiczną.