Zobacz tegoroczne quizy turniejowe!
Kliknij w jedno z okienek poniżej lub zeskanuj kod QR telefonem i przejdź do wypełniania quizu turniejowego.
Zobacz wyniki tegorocznej edycji Turnieju Be.Net!
Wyróżnienia
🎖️ Publiczna Szkoła Podstawowa Galileo w Lublinie
🎖️ Szkoła Podstawowa w Pilczycy
🎖️ Szkoła Podstawowa im. Wacława Nałkowskiego w Nowodworze
🎖️ Szkoła Podstawowa nr 10 w Dębicy im. ks. prof. Alojzego Franciszka Nosala
🎖️ Publiczna Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Krzakach
🎖️ Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Lema w Stanisławowie Pierwszym
🎖️ Szkoła Podstawowa nr 1 im. Marii Konopnickiej w Przyszowej
🎖️ Zespół Szkół Zawodowych Huty im. Tadeusza Sendzimira w Krakowie
Zostań koordynatorem, zgłoś swoją szkołę już dziś i zdobądź szansę na grant w wysokości 2 000 złotych!
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy zamieszczony poniżej.
- Jako szkoła zdobądźcie dodatkowe punkty za korzystanie ze scenariuszy i materiałów Be.Net oraz za rejestracje na platformie edukacyjnej dla nauczycieli_ek.
- W dniu turnieju otrzymasz na adres mailowy podany w formularzu linki do quizów dla uczniów_ennic. Linki będą dostępne również na naszej stronie internetowej.
- Roześlij quiz do swoich uczniów_nnic - im większe zaangażowanie szkoły, tym więcej punktów możecie uzyskać!
Zaczynamy za:
- 00Dni
- 00Godziny
- 00Minuty
Ogólnopolski Międzyszkolny Turniej Be.Net to:
Pytania dostosowane do wieku i poziomu wiedzy uczniów_ennic.
Podnoszenie świadomości o bezpieczeństwie cyfrowym i kompetencjach przyszłości.
Utrwalenie zasad netykiety.
Po szczegóły zapraszamy do Regulaminu i ABC Turnieju
Szkoły, które zdobędą najwięcej punktów w Turnieju Be.Net otrzymają granty finansowe na dowolny cel związany z doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/ informatycznej lub zorganizowanie szkolenia / warsztatów lub innego wydarzenia związanego tematycznie z założeniami programowymi Be.Net. Nagroda za 1 miejsce wynosi 2 000,00 PLN. Nagrody za 2 i 3 miejsce to 1 500, 00 PLN.
Udział w Turnieju to doskonałe narzędzie do realizacji programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły / wychowawcy w zakresie edukacji z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz kompetencji przyszłości.
Uczniowie w interesujący sposób w formie grywalizacji utrwalają / zdobywają wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w sieci i netykiety, wykorzystania technologii w edukacji, w tym sztucznej inteligencji.
Turniej Be.Net to podsumowanie całorocznego programu edukacyjnego w zakresie edukacji cyfrowej, cyberbezpieczeństwa oraz kształcenia kompetencji przyszłości.
To idealne narzędzie do realizacji zadań szkoły związanych z bezpieczeństwem cyfrowym oraz podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w zakresie wsparcia edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowania krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych oraz wykorzystania sztucznej inteligencji.
Turniej Be.Net ma formę grywalizacji online.
Szkoła – za pośrednictwem nauczyciela/ki koordynatora/ki zgłasza placówkę przez wypełnienie formularza na stronie:https://benet.edu.pl/turniej/.
Link do quizu do przekazania uczniom wysyłany jest na adres e-mail wskazany w formularzu, a także będzie dostępny na stronie Turnieju (tam, gdzie formularz zgłoszeniowy).
Uwaga! – Link do Turnieju jest aktywny jedynie w dniu 20 marca 2024 r. od godziny 8:00 do 21:00.
Uczniowie odpowiadają na pytania w Turnieju online – ze szkoły lub z domu (w zależności od możliwości i ustaleń wewnętrznych szkoły).
Do wyniku liczy się dodatkowo, poza punktacją za wykonanie testu wiedzy, także zaangażowanie szkoły w Turniej (procentowy udział uczniów w stosunku do liczby uczniów w placówce) oraz udział szkoły w dodatkowych aktywności w programie Be. Net: – korzystanie z materiałów edukacyjnych dostępnych do pobrania: https://benet.edu.pl/scenariusze-lekcji/ i https://fundacja.digitaluniversity.pl/digiswiat/ oraz aktywny i liczny udział nauczycieli w szkoleniach na bezpłatnej platformie edukacyjnej:https://dte.digitaluniversity.pl/course/benet za które można zdobyć ekstra punkty.
Pytania w Turnieju są dostosowane do poziomu nauczania i wieku uczestników. Oddzielne linki przygotowane są dla uczniów klas 1-3, 4-6, 7-8 SP oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
Zasady są bardzo proste:
- nauczyciel przekazuje uczniom linki (np. za pomocą dziennika elektronicznego lub w innej formie)
- nauczyciel podaje uczestnikom numer RSPO szkoły, który uczeń MUSI PODAĆ wypełniając quiz
- uczniowie wykonują zadania na urządzeniu (telefonie, tablecie, laptopie lub komputerze) z dostępem do Internetu i przeglądarki, gdzie wklejają podany link
- uczestnicy po wykonaniu zadań przesyłają formularz klikając końcowy przycisk
- każdy uczeń może wykonać zadanie tylko raz
- uczestnik przed wykonaniem zadania podaje numer RSPO szkoły oraz – jeśli tak zdecyduje nauczyciel swoje imię nazwisko i klasę lub indywidualny kod podany przez nauczyciela . Dane imienne lub opcjonalnie kod są potrzebne jedynie w celu rozpoznania ucznia przez nauczyciela/ szkołę. Decyzja o ewentualnym zakodowaniu i jego formie leży po stronie szkoły. Dla organizatora jest ważne jedynie RSPO placówki)
- wykonanie zadania trwa około 30 min (w zależności od możliwości ucznia)
- Po ogłoszeniu wyników będzie możliwość wykonania quizu ponownie i sprawdzenia odpowiedzi po jego wykonaniu na stronie Turnieju.
Turniej odbędzie się w środę 20 marca 2024 w godzinach 08:00 – 21:00 (tylko w tym czasie będą aktywne linki do quizów).
Po ogłoszeniu wyników będzie możliwe skorzystanie z quizu i przeprowadzenie go już poza konkurencją.
Pytania w quizie ułożone są na podstawie scenariuszy lekcji dostępnych na stronie programu Be.Net:
Pytania dotyczą zagadnień:
- netykiety
- bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w sieci
- ochrony przed wirusami, wiarygodności w sieci (prawda i fałsz w Internecie)
- praw autorskich i plagiaryzmu
- wirtualnej rzeczywistości
- przeciwdziałania hejtowi i cyberprzemocy
- higieny cyfrowej
- gamingu
- sztucznej inteligencji
Pytania są dostosowane do grup wiekowych; klasy 1-3, 4-6, 7-8 szkół podstawowych oraz dla młodzieży licealnej, techników i szkół branżowych.
Wszystkie pytania mają charakter zamknięty (wybór jednokrotny lub wielokrotny) oraz w częściowo polegają na dedukcji na podstawie materiału graficznego, zdjęciowego lub filmowego.
Quiz ma charakter edukacyjny.
Materiał do polecenia do przygotowania się zwłaszcza starszym uczestnikom w zakresie terminologii to “ABC cyberbezpieczeństwa”: https://it-szkola.edu.pl/publikacje,plik,90
Zgłoszenia szkoły do Turnieju należy dokonać poprzez formularz na stronie: https://benet.edu.pl/turniej/.
Należy podać:
- nazwisko i kontakt do koordynatora
- liczbę wszystkich uczniów w szkole*
- numer RSPO szkoły (w razie problemu z RSPO prosimy o pilny kontakt mailowy be.net@digitaluniversity.pl).
Uwaga – bardzo ważne! : w przypadku Zespołu Szkół – należy oddzielnie zgłaszać każdą szkołę w zespole np. tylko podstawową, tylko liceum i tylko branżową i podać w formularzu liczbę uczniów odpowiednio oddzielnie dla każdej z tych szkół.
Formularz jest dosyć szczegółowy ze względu na możliwość otrzymania dodatkowych punktów za inne aktywności poza Turniejem w programie Be.Net
– rejestrację nauczycieli w webinariach na platformie edukacyjnej na rok szkolny 2023/2024 (należy wypełnić formularz rejestracyjny na platformie, a nie tylko się zalogować – dotyczy wszystkich nauczycieli korzystających z platformy edukacyjnej w danej placówce) . Link do platformy: https://dte.digitaluniversity.pl/course/benet
– korzystanie ze scenariuszy lekcji w programie Be.Net w roku szkolnym 2023/2024: https://benet.edu.pl/scenariusze-lekcji/ oraz https://fundacja.digitaluniversity.pl/digiswiat/
Do zdobycia dodatkowych punktów najważniejszy jest jednak liczny udział uczniów w samym Turnieju.
- Formularz zgłoszeniowy należy przesłać najpóźniej w dniu 18.03.24
- Przed przystąpieniem do Turnieju należy podać uczniom – uczestnikom właściwy do ich poziomu wiekowego link do formularza Forms (przesłany mailowo po zgłoszeniu w mailu oraz dostępny na stronie Turnieju) oraz prawidłowy numer RSPO szkoły – będzie konieczny do wpisania i ukończenia turnieju, a także rozpoznania szkoły.
- Przekazać uczniom informację o konieczności lub braku konieczności wpisania imienia, nazwiska i zaznaczenia klasy lub opcjonalnie kod ucznia podanego przez nauczyciela – UWAGA! Decyzja o ewentualnym kodowaniu i jego formie leży po stronie szkoły. Organizator nie wymaga wpisania przez uczestników innych danych niż RSPO szkoły.
- Wyniki turnieju zostaną ogłoszone na stronie Turnieju do 15 kwietnia 2024 i wysłane szkołom drogą mailową.
- Do końca maja przesłane zostaną certyfikaty i nagrody.
- Od 15.04 do końca roku szkolnego linki do quizu zostaną odblokowane i będzie można z nich skorzystać podczas lekcji
Wykonanie quizu zajmie uczniom około 30 minut.
UWAGA!!! – W klasach młodszych przeprowadzenie quizu może potrwać nieco dłużej. W klasach 1-3 szkoły podstawowej nauczyciel może odczytać pytania i puścić materiał filmowy na tablicy multimedialnej lub ekranie.
Należy skontaktować się z Organizatorem Turnieju mailowo: be.net@digitaluniversity.pl
Aby zwiększyć szanse szkoły na zwycięstwo warto:
- zachęcić jak największą liczbę uczniów do udziału w quizie
- przeprowadzić wybrane zajęcia na podstawie scenariuszy lekcji Be.Net: https://benet.edu.pl/scenariusze-lekcji/ i Digi Świat https://fundacja.digitaluniversity.pl/digiswiat/
- zarejestrować się i korzystać z bezpłatnych webinariów dla nauczycieli na platformie edukacyjnej Fundacji Digital University – oraz zachęcic jak największa liczbę nauczycieli ze swojej szkoły: https://dte.digitaluniversity.pl/course/benet
Maksymalna liczba punktów do zdobycia w quizie w Turnieju wynosi 100.
Im więcej uczestników weźmie udział w quizie, tym większa szansa na zwycięstwo.
Nie ma znaczenia liczebność szkoły! Liczy się procentowy udział uczestników.
W całym Turnieju można zdobyć 300 pkt, z czego:
- 100 pkt za quiz (mediana szkolnych wyników)
- do 100 pkt za zaangażowanie w programie Be.Net (korzystanie ze szkoleń na platformie edukacyjnej dla nauczycieli i korzystanie z materiałów edukacyjnych w programie Be.Net)
- do 100 punktów za liczny udział uczniów w Turnieju z całej placówki
Tak. Liczny dział w Turnieju i zdobycie wysokiego wyniku w quizie wiedzy daje możliwość zwycięstwa.
Aby zdobyć dodatkowe punkty w Turnieju należy:
- przeprowadzić wybrane – dowolne zajęcia na podstawie scenariuszy lekcji Be.Net: https://benet.edu.pl/scenariusze-lekcji/ i Digi Świat https://fundacja.digitaluniversity.pl/digiswiat/ 50 pkt.
- zarejestrować się i korzystać z bezpłatnych webinariów na platformie edukacyjnej Fundacji Digital University: https://dte.digitaluniversity.pl/course/benet do 50 pkt w zależności od liczby zarejestrowanych na platformie nauczycieli z danej placówki.
Wyniki Turnieju będą liczone będą według wzoru: W= (Lu/(Usz) X100) + m + (SL +PE )
W – wynik całkowity – maksymalnie 300 pkt
Lu – liczba uczniów w Turnieju
Usz – liczba uczniów w szkole
m – mediana punktów uzyskanych przez szkołę w quizie – maksymalnie 100 pkt.
SL – zweryfikowana deklaracja korzystania ze scenariuszy – 0 lub 50 pkt
PE – zweryfikowana rejestracja na platformie edukacyjnej nauczycieli – 0, 25 lub 50 pkt
W przypadku otrzymania takiej samej sumy punktów w rankingu miejsca przyznane zostaną według wskaźnika zaangażowania szkoły liczonego jako iloraz liczby uczniów biorących udział w quizie do wszystkich uczniów w szkole.
Nagrody zostaną przyznane dla 3 Zwycięskich Szkół, które w rankingu punktów z Turnieju otrzymają najwyższe wyniki.
Nagrody to granty finansowe w kwocie 2000,00 PLN za I miejsce 1500,00 PLN za II i III miejsce z przeznaczeniem na działania, inicjatywy lub inne potrzeby placówki mające na celu zwiększenie świadomości uczniów w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego i / lub zakup oprogramowania/ oprzyrządowania w celu doposażenia szkoły według potrzeb.
Tak. Wszystkie szkoły, które wezmą udział w quizie otrzymają Certyfikaty uczestnictwa w Turnieju Be.Net 2024.
Ponadto Szkoły, które aktywnie włączą się w cały projekt Be.Net otrzymają Certyfikat uczestnictwa w V edycji Ogólnopolskiego Projektu Be.Net dla Szkoły Przyszłości