Warsztat "Future Literacy: umiejętność czytania przyszłości".
Wielu uczniów myśli o przyszłości jak o czymś, co „się wydarzy” – jakby nie mieli na nią żadnego wpływu. Ale to nie świat decyduje za nich – to oni kształtują swoją przyszłość.
Tylko jak nauczyć ich podejmowania świadomych decyzji, kiedy świat zmienia się szybciej niż program nauczania? Jak pomóc im zobaczyć, że nie chodzi o wybór konkretnego zawodu, ale o rozwijanie kompetencji, które otwierają różne możliwości?
Ten warsztat da Ci konkretne narzędzia, by pomóc uczniom:
- Dostrzegać zmiany i rozumieć ich konsekwencje – zamiast czekać, aż ktoś powie im, co robić.
- Świadomie planować swoją drogę zawodową, nawet jeśli jeszcze nie wiedzą, kim chcą być.
- Podejmować decyzje na podstawie tego, co mogą kontrolować, zamiast martwić się tym, czego przewidzieć się nie da.
- Pracować z różnymi scenariuszami przyszłości, korzystając z prostych metod.
- Budować swoje kompetencje zamiast szukać „bezpiecznych zawodów”, które mogą zniknąć szybciej, niż się wydaje.
Dla kogo?
- Dla nauczycieli, którzy chcą pokazać uczniom, że mają realny wpływ na swoją przyszłość.
- Dla doradców zawodowych, którzy chcą nauczyć młodych ludzi, jak podejmować decyzje w świecie pełnym zmian.
- Dla wychowawców, którzy chcą pomóc uczniom przestać myśleć o przyszłości jak o loterii.
Przyszłość się nie “wydarza”. Przyszłość kształtują ci, którzy wiedzą, jak podejmować decyzje.
Zobacz również:
Poznaj prowadzącego:

Paweł Przedpełski
Koordynator programów w Fundacji Digital University, doradca w dziedzinie wyboru ścieżki kariery.
Doświadczony koordynator programów edukacyjnych i doradca kariery, zaangażowany w inicjatywy takie jak Uniwersytet Sukcesu, Masters&Robots Youth oraz Be.Net. Projekty te wspierają młodzież w rozwijaniu kompetencji przyszłości i przygotowują ją do funkcjonowania na współczesnym rynku pracy.
Koordynator programów w Fundacji Digital University, doradca w dziedzinie wyboru ścieżki kariery.
Doświadczony koordynator programów edukacyjnych i doradca kariery, zaangażowany w inicjatywy takie jak Uniwersytet Sukcesu, Masters&Robots Youth oraz Be.Net. Projekty te wspierają młodzież w rozwijaniu kompetencji przyszłości i przygotowują ją do funkcjonowania na współczesnym rynku pracy.
Jest absolwentem studiów Job-coaching, Nowoczesne Doradztwo Zawodowe na Uniwersytecie SWPS oraz certyfikowanym trenerem Lumina Spark, członkiem Maxwell Leadership Certified Team. W swojej pracy koncentruje się na tworzeniu i wdrażaniu programów edukacyjnych, które pomagają młodym ludziom odkrywać ich potencjał zawodowy i rozwijać kluczowe umiejętności. W przeszłości nauczyciel matematyki, informatyki i doradztwa zawodowego, absolwent Politechniki Warszawskiej, posiada doświadczenie, które łączy wiedzę techniczną z głębokim zrozumieniem wyzwań współczesnej edukacji i rynku pracy.