Program edukacyjny Be.Net

Bezpłatny webinar: Sztuka krytycznego myślenia w edukacji na przykładzie metody Futures Thinking, 9 grudnia, 19.00

ZAPISZ SIĘ

Warsztat Future Literacy: umiejętność czytania przyszłości

Warsztat "Future Literacy: umiejętność czytania przyszłości".

Wielu uczniów myśli o przyszłości jak o czymś, co „się wydarzy” – jakby nie mieli na nią żadnego wpływu. Ale to nie świat decyduje za nich – to oni kształtują swoją przyszłość. 

 

Tylko jak nauczyć ich podejmowania świadomych decyzji, kiedy świat zmienia się szybciej niż program nauczania? Jak pomóc im zobaczyć, że nie chodzi o wybór konkretnego zawodu, ale o rozwijanie kompetencji, które otwierają różne możliwości? 

Ten warsztat da Ci konkretne narzędzia, by pomóc uczniom: 

  • Dostrzegać zmiany i rozumieć ich konsekwencje – zamiast czekać, aż ktoś powie im, co robić.
  • Świadomie planować swoją drogę zawodową, nawet jeśli jeszcze nie wiedzą, kim chcą być.
  • Podejmować decyzje na podstawie tego, co mogą kontrolować, zamiast martwić się tym, czego przewidzieć się nie da.
  • Pracować z różnymi scenariuszami przyszłości, korzystając z prostych metod.
  • Budować swoje kompetencje zamiast szukać „bezpiecznych zawodów”, które mogą zniknąć szybciej, niż się wydaje. 

Dla kogo? 

  • Dla nauczycieli, którzy chcą pokazać uczniom, że mają realny wpływ na swoją przyszłość.
  • Dla doradców zawodowych, którzy chcą nauczyć młodych ludzi, jak podejmować decyzje w świecie pełnym zmian.
  • Dla wychowawców, którzy chcą pomóc uczniom przestać myśleć o przyszłości jak o loterii. 

Przyszłość się nie „wydarza”. Przyszłość kształtują ci, którzy wiedzą, jak podejmować decyzje. 

Zobacz również:

Poznaj prowadzącego:

Paweł Przedpełski

Koordynator programów w Fundacji Digital University, doradca w dziedzinie wyboru ścieżki kariery.

Doświadczony koordynator programów edukacyjnych i doradca kariery, zaangażowany w inicjatywy takie jak Uniwersytet Sukcesu, Masters&Robots Youth oraz Be.Net. Projekty te wspierają młodzież w rozwijaniu kompetencji przyszłości i przygotowują ją do funkcjonowania na współczesnym rynku pracy.

Koordynator programów w Fundacji Digital University, doradca w dziedzinie wyboru ścieżki kariery.
Doświadczony koordynator programów edukacyjnych i doradca kariery, zaangażowany w inicjatywy takie jak Uniwersytet Sukcesu, Masters&Robots Youth oraz Be.Net. Projekty te wspierają młodzież w rozwijaniu kompetencji przyszłości i przygotowują ją do funkcjonowania na współczesnym rynku pracy.

Jest absolwentem studiów Job-coaching, Nowoczesne Doradztwo Zawodowe na Uniwersytecie SWPS oraz certyfikowanym trenerem Lumina Spark, członkiem Maxwell Leadership Certified Team. W swojej pracy koncentruje się na tworzeniu i wdrażaniu programów edukacyjnych, które pomagają młodym ludziom odkrywać ich potencjał zawodowy i rozwijać kluczowe umiejętności. W przeszłości nauczyciel matematyki, informatyki i doradztwa zawodowego, absolwent Politechniki Warszawskiej, posiada doświadczenie, które łączy wiedzę techniczną z głębokim zrozumieniem wyzwań współczesnej edukacji i rynku pracy.

Łukasz Krzykwa

Director, Security Solutions Commercialization, Mastercard
Manager z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu, rozwijaniu i zarządzaniu cyfrowymi rozwiązaniami płatniczymi i ich bezpieczeństwem.
Przez wiele lat kierował zespołem R&D w Sodexo Benefits and Rewards Services, wprowadzając do porfolio firmy i na rynek nowoczesne produkty benefitowe i płatnicze, w tym pierwsze karty zbliżeniowe oraz wirtualne, a także odpowiadał za migrację biznesu kartowego. Prowadził projekty wdrożeniowe cyfrowych produktów płatniczych w wielu krajach w Europie.
W Mastercard od 2021 roku, odpowiada za rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru bezpieczeństwa tożsamości cyfrowej, zabezpieczenia kanałów cyfrowych interakcji z konsumentem z wykorzystaniem biometrii behawioralnej oraz zarządzania ryzkiem 3rd party w obszarze cyberbezpieczństwa.
Z wykształcenia ekonomista, ukończył Finanse i Bankowość na SGH oraz studia podyplomowe na PJWSTK (IT w Biznesie).

Małgorzata Domagała

Vice president Products & Solutions,Poland, Czechia and Slovakia, Mastercard Europe.

 Ekspertka w zakresie płatności bezgotówkowych, cyfrowych, otwartej bankowości
i cyberbezpieczeństwa. Małgorzata to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu klientów, budowaniu relacji i zarządzaniu w sektorze finansowym. Zorientowana na nowe technologie w biznesie. Po dołączeniu do firmy odpowiadała za relacje z kluczowymi klientami Mastercard w Polsce. Od 2019 roku była również odpowiedzialna za rozwój i wdrożenie rozwiązań dla otwartej bankowości w Mastercard. W 2022 roku została nominowana na stanowisko dyrektorki ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa. Od 2023 roku odpowiada także za szeroko pojęte produkty, usługi i rozwiązania Mastercard. Do zakresu obowiązków, na których skupia się w codziennej pracy należy współpraca z nowymi partnerami technologicznymi, a także płatności w kanałach cyfrowych i rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa.
Małgorzata ma na swoim koncie prowadzenie projektów z największymi bankami w Polsce. Uczestniczyła we wprowadzaniu na polski rynek nowatorskich metod płatności tj. płatności zbliżeniowych, płatności mobilnych, Apple Pay, Google Pay itp. Z sukcesem opracowywała, rozwijała i wdrażała z klientami plany marketingowe, opracowywała wspólne programy lojalnościowe, wprowadzała nowatorskie rozwiązania biznesowe.
Jest absolwentką studiów MBA University of Minnesota, Carslon School of Management w USA, a także dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i handlu zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim. W ostatnich latach ukończyła Leadership Academy for Poland.
Prywatnie matka dwójki synów i zwolenniczka aktywnego wypoczynku, m.in nart i żeglarstwa. Lubi podróżować i poznawać nowe kultury. 

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Profesor zarządzania, kierownik Centrum Badań nad Organizacjami i Miejscami Pracy (CROW) oraz założyciel grupy New Research on Digital Societies (NeRDS) na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest wykładowcą stowarzyszonym z Berkman-Klein Center for Internet and Society, na Uniwersytecie Harvarda.

 

Od kilkunastu lat bada, w jaki sposób społeczności internetowe tworzą wiedzę w 
internecie. Jako członek Rady Nadzorczej amerykańskiej Fundacji Wikimedia w 
praktyce zwalczał dezinformację w skali globalnej w najpopularniejszym repozytorium
wiedzy świata, podobnie działa w roli wiceprezesa PAN. Jako badacz prowadzi prestiżowy grant Maestro, w ramach którego tworzy narzędzia wykrywania dezinformacji, analizuje też sieci dezinformacyjne.

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Nauczyciel matematyki w I LO im. H. Sienkiewicza w Płońsku, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończył studia magisterskie z matematyki i informatyki oraz studia podyplomowe z fizyki i zarządzania oświatą. Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022 i Nauczyciel na Medal 2021.
 
Twórca innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, laureat konkursu „Kierunek – Innowacja 2021”. Współautor matematycznego Escape Roomu i projektu „Matematyczni Mistrzowie z Płockiej”. Organizator powiatowych konkursów matematycznych oraz licznych projektów edukacyjnych, w tym „Przystań w sieci” i „Ekonomia – wiem i rozumiem”.
 
Aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi oraz angażuje uczniów w projekty edukacyjne, zdobywając wyróżnienia m.in. w projekcie „Matematyka dla ciekawych świata”. Pełni funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego oraz współtwórcy projektów edukacyjnych wspierających bezpieczną edukację cyfrową i ekonomiczną.