Be.Net

Webinar “Ale po co my się tego uczymy?” Jak przekuć szkolną wiedzę na język rynku pracy?

Nagranie webinaru "A po co my się tego uczymy?" Jak przekuć szkolną wiedzę na język rynku pracy? już dostępne na platformie edukacyjnej Be.Net.

„Po co my się tego uczymy?” – to pytanie, które słyszał chyba każdy nauczyciel. A co, jeśli można na nie odpowiedzieć w sposób prosty i przekonujący? Co, jeśli interdyscyplinarne projekty, które realizują podstawę programową i rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości, nie muszą już wymagać żmudnego wymyślania od podstaw? 

Na tym warsztacie dowiesz się, jak identyfikować i rozwijać kompetencje przyszłości, przełożyć szkolną wiedzę na język rynku pracy i wykorzystać sztuczną inteligencję, aby tworzyć angażujące projekty, które mają sens i odpowiadają realiom rynku. Dodatkowo otrzymasz praktyczne narzędzia, które pozwolą Ci wdrożyć to wszystko niezwykle sprawnie w swojej codziennej pracy.

Dlaczego warto wziąć udział? 

Twoi uczniowie potrzebują kompetencji przyszłości. Ty możesz ich w nie wyposażyć – ale kluczem jest zrozumienie, czym są te kompetencje, jak je identyfikować i skutecznie rozwijać. Ten warsztat łączy solidną wiedzę o trendach i kompetencjach z praktycznymi narzędziami, które oszczędzą Twój czas i zwiększą efektywność prowadzonych przez Ciebie lekcji. 

Poznasz kluczowe kompetencje przyszłości i trendy rynkowe: 

  • Dowiesz się, jakie umiejętności będą kluczowe w nadchodzących latach na podstawie najnowszych raportów. 
  • Zrozumiesz, jak globalne trendy, takie jak automatyzacja, zielona transformacja czy rozwój AI, wpływają na potrzeby rynku pracy i edukację. 
  • Nauczysz się, jak robić research oraz skutecznie i szybko śledzić zmieniające się oczekiwania rynkowe. 

Przełożysz szkolną wiedzę na język rynku pracy: 

  • Nauczysz się, jak identyfikować kompetencje rozwijane podczas lekcji i pokazywać ich wartość uczniom, rodzicom i pracodawcom. 
  • Dzięki asystentowi AI stworzysz odpowiedzi na pytanie: „Po co my się tego uczymy?” w sposób jasny, atrakcyjny i dostosowany do realiów rynku pracy. 

Zobaczysz, jak łatwo wymyślać interdyscyplinarne projekty: 

  • Generowanie pomysłów na projekty, które realizują podstawę programową i rozwijają kompetencje przyszłości, dzięki AI stanie się szybkie i proste. 
  • Zobaczysz przykłady interdyscyplinarnych projektów, które zainspirują Cię do tworzenia własnych, dostosowanych do potrzeb Twojej szkoły. 

Co jeszcze otrzymasz? 

  • Scenariusz lekcji o kompetencjach przyszłości, gotowy do wykorzystania na Twoich zajęciach. 
  • Dwa custom GPT: 
  1. Asystent AI do generowania list kompetencji, które uczniowie rozwijają na każdej lekcji.
  2. Asystent AI do tworzenia interdyscyplinarnych projektów, które realizują podstawę programową i odpowiadają realnym wyzwaniom rynku pracy. 

Dlaczego warto? 

  • Twoje życie stanie się łatwiejsze: Dzięki AI zaoszczędzisz czas na planowaniu i wymyślaniu projektów. 
  • Uczniowie będą bardziej zaangażowani: Pokazanie praktycznej wartości nauki zmienia sposób, w jaki uczniowie ją postrzegają. 
  • Zyskasz przewagę: Jako nauczyciel zrozumiesz trendy i kompetencje, które naprawdę liczą się w przyszłości – i nauczysz tego swoich uczniów. 

Nie czekaj, aż pytania uczniów o sens nauki zaczną Cię frustrować – przyjdź na warsztat i odkryj, jak pokazać praktyczną wartość każdej lekcji, rozwijając kluczowe kompetencje przyszłości.  

Poznaj prowadzącego:

Paweł Przedpełski

Koordynator programów w Fundacji Digital University, doradca w dziedzinie wyboru ścieżki kariery. 

Doświadczony koordynator programów edukacyjnych i doradca kariery, zaangażowany w inicjatywy takie jak Uniwersytet Sukcesu, Masters&Robots Youth oraz Be.Net. Projekty te wspierają młodzież w rozwijaniu kompetencji przyszłości i przygotowują ją do funkcjonowania na współczesnym rynku pracy. 

Jest absolwentem studiów Job-coaching, Nowoczesne Doradztwo Zawodowe na Uniwersytecie SWPS oraz certyfikowanym trenerem Lumina Spark, członkiem Maxwell Leadership Certified Team. W swojej pracy koncentruje się na tworzeniu i wdrażaniu programów edukacyjnych, które pomagają młodym ludziom odkrywać ich potencjał zawodowy i rozwijać kluczowe umiejętności. W przeszłości nauczyciel matematyki, informatyki i doradztwa zawodowego, absolwent Politechniki Warszawskiej, posiada doświadczenie, które łączy wiedzę techniczną z głębokim zrozumieniem wyzwań współczesnej edukacji i rynku pracy. 

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Nauczyciel matematyki w I LO im. H. Sienkiewicza w Płońsku, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończył studia magisterskie z matematyki i informatyki oraz studia podyplomowe z fizyki i zarządzania oświatą. Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022 i Nauczyciel na Medal 2021.
 
Twórca innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, laureat konkursu „Kierunek – Innowacja 2021”. Współautor matematycznego Escape Roomu i projektu „Matematyczni Mistrzowie z Płockiej”. Organizator powiatowych konkursów matematycznych oraz licznych projektów edukacyjnych, w tym „Przystań w sieci” i „Ekonomia – wiem i rozumiem”.
 
Aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi oraz angażuje uczniów w projekty edukacyjne, zdobywając wyróżnienia m.in. w projekcie „Matematyka dla ciekawych świata”. Pełni funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego oraz współtwórcy projektów edukacyjnych wspierających bezpieczną edukację cyfrową i ekonomiczną.