Z radością ogłaszamy wyniki konkursu "Innowacyjny scenariusz lekcji z AI", który miał na celu wyróżnienie najbardziej kreatywnych i nowatorskich scenariuszy lekcji wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, a poziom zgłoszeń był niezwykle wysoki – wybór zwycięzców nie należał do łatwych!
Laureaci konkursu
Sławomir Niedźwiecki
Zawody przyszłości i indywidualny plan rozwoju z AI
(nagroda 2.000 zł oraz publikacja scenariusza)
Monika Moryń
Co słychać na Instagramie Mickiewicza i Słowackiego?
(nagroda 1.500 zł oraz publikacja scenariusza)
Jakub Niewiński
2 x "I" z AI – Identyfikuj i informuj ze sztuczną inteligencją
(nagroda 1.500 zł oraz publikacja scenariusza)
Wyróżnienia (nagroda 500 zł oraz publikacja scenariusza)
- Język jako niebezpieczne narzędzie – w świecie postprawdy, dezinformacji i chaosu informacyjnego – Beata Irzyk
- Detektyw informacji – odkrywamy, co jest prawdą – Joanna Hamiti
- Projekt "Model Układu Słonecznego z robotami Photon" z wykorzystaniem AI oraz czatu GPT do projektowania ruchu planet po orbitach wokół Słońca – Ryszard Pieluchowski
- Eko-hit na topie – tworzymy muzyczne SOS dla planety! – Karolina Strógarek
Wyróżnienia dodatkowe (publikacja scenariusza)
- Wizja, ryzyko, sukces – jak myślą innowatorzy przyszłości? – Anna Dukowicz
- Zacznijmy od własnego podwórka, zwrot ku ekologii. Let’s Start from Our Own Backyard – A Turn Towards Ecology – Monika Drapała-Kopeć
- Eko_wojownicy – Monika Gnutek
- Cyfrowy świat. Jak go ogarnąć? – Agnieszka Terebus-Wieczorkiewicz
- Bioróżnorodność, ekologia i nowoczesne technologie – innowacyjne rozwiązania współczesnych wyzwań dzięki sztucznej inteligencji – Milena Bilewska
- Marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia – Justyna Musiał
- Poetycka sztuczna inteligencja: Czy AI rozumie Mickiewicza? – Anna Bolechowska
- Matematyka przyszłości – liczby, działania i sztuczna inteligencja – Grażyna Modrzewska
- Sztuczna inteligencja w walce z hejtem w sieci – Iwona Cugier
- Mikroplastik – niewidzialne zagrożenie w naszym środowisku – Izabela Szczęsny
- Rymuj z AI o… bezpieczeństwie i zagrożeniach w sieci – Dawid Skwarczyński
Nagrodzone i wyróżnione scenariusze zostaną opublikowane, aby inspirować innych nauczycieli do odkrywania nowych metod nauczania z wykorzystaniem AI.
Poziom zgłoszeń był imponujący – od refleksji nad przyszłością zawodów, przez krytyczne myślenie i analizę dezinformacji, aż po wykorzystanie AI w nauczaniu języka, literatury czy ekologii.”
Marek Grzywna, członek Jury
Jury konkursu
W skład jury weszli wybitni eksperci z dziedziny edukacji, na co dzień współpracujący z Fundacją Digital University w ramach programów Be.Net i Be.Eco:
Finalista Global Teacher Prize 2024 (TOP50), Zwycięzca Global Principal Award 2022, Finalista Nauczyciel Roku 2022 (ex aequo 2 miejsce), Zwycięzca AI Impact Shapers 2021, Global Edu Leader 2021. Wpisany na honorową listę 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce. Dyrektor Szkół Policealnych TEB Edukacja w Toruniu, nauczyciel informatyki i biologii, wykładowca MBA, trener i twórca innowacji edukacyjnych.
Laureat Listy 100 za 2024 r. przyznawanej przez Szerokie Porozumienie Na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce. Nauczyciel matematyki w Embassy International School w Krakowie, pasjonat nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych i neurodydaktyki. Autor bloga Edukacjajutra.com i poradnika “Sztuczna Inteligencja w edukacji”.
Polonistka, nauczycielka przyrody i edukatorka seksualna. Wykładowczyni w Ateneum – Akademii Nauk Stosowanych w Gdańsku. Autorka licznych publikacji i innowacji pedagogicznych, współtwórczyni programu “Kreator Zielonych Zmian” propagującego rozwiązania oparte na przyrodzie (NBS).
Prof. UWM, biolog i ekolog na Wydziale Biologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Specjalizuje się w edukacji pozaformalnej, gamifikacji i nowych technologiach w nauczaniu. Popularyzator nauki, prowadzi webinary i współpracuje przy tworzeniu materiałów edukacyjnych w Be.Eco.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, kreatywność i chęć wprowadzania nowoczesnych technologii do edukacji. Wasze prace pokazują, że sztuczna inteligencja może stać się wartościowym narzędziem dydaktycznym, wspierającym rozwój uczniów i ułatwiającym przekazywanie wiedzy.
Zapraszamy do śledzenia naszych programów Be.Eco i Be.Net, które pomagają nauczycielom przygotować się na wyzwania przyszłości. Razem możemy zmieniać edukację!