Be.Net

Trwa konkurs „AI dla szkoły – zdobądź grant do 5000 zł!”  POZNAJ SZCZEGÓŁY

Znamy wyniki konkursu “Innowacyjny scenariusz lekcji z AI”

Z radością ogłaszamy wyniki konkursu "Innowacyjny scenariusz lekcji z AI", który miał na celu wyróżnienie najbardziej kreatywnych i nowatorskich scenariuszy lekcji wykorzystujących sztuczną inteligencję.

Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, a poziom zgłoszeń był niezwykle wysoki – wybór zwycięzców nie należał do łatwych!   

Laureaci konkursu

1. miejsce
Sławomir Niedźwiecki

Zawody przyszłości i indywidualny plan rozwoju z AI
(nagroda 2.000 zł oraz publikacja scenariusza)

2. miejsce
Monika Moryń

Co słychać na Instagramie Mickiewicza i Słowackiego?
(nagroda 1.500 zł oraz publikacja scenariusza)

3. miejsce
Jakub Niewiński

2 x "I" z AI – Identyfikuj i informuj ze sztuczną inteligencją
(nagroda 1.500 zł oraz publikacja scenariusza)

Wyróżnienia (nagroda 500 zł oraz publikacja scenariusza)

Wyróżnienia dodatkowe (publikacja scenariusza)

Nagrodzone i wyróżnione scenariusze zostaną opublikowane, aby inspirować innych nauczycieli do odkrywania nowych metod nauczania z wykorzystaniem AI. 

“Konkurs na scenariusz dydaktyczny z wykorzystaniem AI udowodnił, że nauczyciele nie tylko dostrzegają potencjał sztucznej inteligencji, ale potrafią go twórczo wykorzystać w swoich pracach.

Poziom zgłoszeń był imponujący – od refleksji nad przyszłością zawodów, przez krytyczne myślenie i analizę dezinformacji, aż po wykorzystanie AI w nauczaniu języka, literatury czy ekologii.”

Marek Grzywna, członek Jury

Jury konkursu

W skład jury weszli wybitni eksperci z dziedziny edukacji, na co dzień współpracujący z Fundacją Digital University w ramach programów Be.NetBe.Eco: 

Marek Grzywna

Finalista Global Teacher Prize 2024 (TOP50), Zwycięzca Global Principal Award 2022, Finalista Nauczyciel Roku 2022 (ex aequo 2 miejsce), Zwycięzca AI Impact Shapers 2021, Global Edu Leader 2021. Wpisany na honorową listę 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce. Dyrektor Szkół Policealnych TEB Edukacja w Toruniu, nauczyciel informatyki i biologii, wykładowca MBA, trener i twórca innowacji edukacyjnych.

Wojciech Wątor

Laureat Listy 100 za 2024 r. przyznawanej przez Szerokie Porozumienie Na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce. Nauczyciel matematyki w Embassy International School w Krakowie, pasjonat nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych i neurodydaktyki. Autor bloga Edukacjajutra.com i poradnika “Sztuczna Inteligencja w edukacji”.

Agata Sieńczak

Polonistka, nauczycielka przyrody i edukatorka seksualna. Wykładowczyni w Ateneum – Akademii Nauk Stosowanych w Gdańsku. Autorka licznych publikacji i innowacji pedagogicznych, współtwórczyni programu “Kreator Zielonych Zmian” propagującego rozwiązania oparte na przyrodzie (NBS).

dr hab. Stanisław Czachorowski

Prof. UWM, biolog i ekolog na Wydziale Biologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Specjalizuje się w edukacji pozaformalnej, gamifikacji i nowych technologiach w nauczaniu. Popularyzator nauki, prowadzi webinary i współpracuje przy tworzeniu materiałów edukacyjnych w Be.Eco.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, kreatywność i chęć wprowadzania nowoczesnych technologii do edukacji. Wasze prace pokazują, że sztuczna inteligencja może stać się wartościowym narzędziem dydaktycznym, wspierającym rozwój uczniów i ułatwiającym przekazywanie wiedzy. 

Zapraszamy do śledzenia naszych programów Be.EcoBe.Net, które pomagają nauczycielom przygotować się na wyzwania przyszłości. Razem możemy zmieniać edukację! 

Zobacz również:

Łukasz Krzykwa

Director, Security Solutions Commercialization, Mastercard
Manager z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu, rozwijaniu i zarządzaniu cyfrowymi rozwiązaniami płatniczymi i ich bezpieczeństwem.
Przez wiele lat kierował zespołem R&D w Sodexo Benefits and Rewards Services, wprowadzając do porfolio firmy i na rynek nowoczesne produkty benefitowe i płatnicze, w tym pierwsze karty zbliżeniowe oraz wirtualne, a także odpowiadał za migrację biznesu kartowego. Prowadził projekty wdrożeniowe cyfrowych produktów płatniczych w wielu krajach w Europie.
W Mastercard od 2021 roku, odpowiada za rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru bezpieczeństwa tożsamości cyfrowej, zabezpieczenia kanałów cyfrowych interakcji z konsumentem z wykorzystaniem biometrii behawioralnej oraz zarządzania ryzkiem 3rd party w obszarze cyberbezpieczństwa.
Z wykształcenia ekonomista, ukończył Finanse i Bankowość na SGH oraz studia podyplomowe na PJWSTK (IT w Biznesie).

Małgorzata Domagała

Vice president Products & Solutions,Poland, Czechia and Slovakia, Mastercard Europe.

 Ekspertka w zakresie płatności bezgotówkowych, cyfrowych, otwartej bankowości
i cyberbezpieczeństwa. Małgorzata to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu klientów, budowaniu relacji i zarządzaniu w sektorze finansowym. Zorientowana na nowe technologie w biznesie. Po dołączeniu do firmy odpowiadała za relacje z kluczowymi klientami Mastercard w Polsce. Od 2019 roku była również odpowiedzialna za rozwój i wdrożenie rozwiązań dla otwartej bankowości w Mastercard. W 2022 roku została nominowana na stanowisko dyrektorki ds. rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa. Od 2023 roku odpowiada także za szeroko pojęte produkty, usługi i rozwiązania Mastercard. Do zakresu obowiązków, na których skupia się w codziennej pracy należy współpraca z nowymi partnerami technologicznymi, a także płatności w kanałach cyfrowych i rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa.
Małgorzata ma na swoim koncie prowadzenie projektów z największymi bankami w Polsce. Uczestniczyła we wprowadzaniu na polski rynek nowatorskich metod płatności tj. płatności zbliżeniowych, płatności mobilnych, Apple Pay, Google Pay itp. Z sukcesem opracowywała, rozwijała i wdrażała z klientami plany marketingowe, opracowywała wspólne programy lojalnościowe, wprowadzała nowatorskie rozwiązania biznesowe.
Jest absolwentką studiów MBA University of Minnesota, Carslon School of Management w USA, a także dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i handlu zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim. W ostatnich latach ukończyła Leadership Academy for Poland.
Prywatnie matka dwójki synów i zwolenniczka aktywnego wypoczynku, m.in nart i żeglarstwa. Lubi podróżować i poznawać nowe kultury. 

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Profesor zarządzania, kierownik Centrum Badań nad Organizacjami i Miejscami Pracy (CROW) oraz założyciel grupy New Research on Digital Societies (NeRDS) na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest wykładowcą stowarzyszonym z Berkman-Klein Center for Internet and Society, na Uniwersytecie Harvarda.

 

Od kilkunastu lat bada, w jaki sposób społeczności internetowe tworzą wiedzę w 
internecie. Jako członek Rady Nadzorczej amerykańskiej Fundacji Wikimedia w 
praktyce zwalczał dezinformację w skali globalnej w najpopularniejszym repozytorium
wiedzy świata, podobnie działa w roli wiceprezesa PAN. Jako badacz prowadzi prestiżowy grant Maestro, w ramach którego tworzy narzędzia wykrywania dezinformacji, analizuje też sieci dezinformacyjne.

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Nauczyciel matematyki w I LO im. H. Sienkiewicza w Płońsku, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ukończył studia magisterskie z matematyki i informatyki oraz studia podyplomowe z fizyki i zarządzania oświatą. Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022 i Nauczyciel na Medal 2021.
 
Twórca innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, laureat konkursu „Kierunek – Innowacja 2021”. Współautor matematycznego Escape Roomu i projektu „Matematyczni Mistrzowie z Płockiej”. Organizator powiatowych konkursów matematycznych oraz licznych projektów edukacyjnych, w tym „Przystań w sieci” i „Ekonomia – wiem i rozumiem”.
 
Aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi oraz angażuje uczniów w projekty edukacyjne, zdobywając wyróżnienia m.in. w projekcie „Matematyka dla ciekawych świata”. Pełni funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego oraz współtwórcy projektów edukacyjnych wspierających bezpieczną edukację cyfrową i ekonomiczną.