BE.NET

Turniej Be.Net - bezpieczni w sieci dla szkół już 20 marca 2024 - online!

Turniej Be.Net – bezpieczni w sieci to idealne narzędzie do realizacji zadań szkoły związanych z bezpieczeństwem cyfrowym.

Quiz turniejowy odbył się w dniu 29.03.2023

 

Zachęcamy jednak do dalszego rozwiązywania quizu i wykorzystania go w rozpowszechnianiu wiedzy na temat bezpieczeństwa w sieci.

 

W rozwiązaniu turniejowego quizu wzięło udział prawie 7000 uczniów ze 192 szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski.

 

1. miejsce: SZKOŁA PODSTAWOWA W PILCZYCY 

szkolna koordynatorka Turnieju: Urszula Metrycka

 

2. miejsce: NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA „EUROPEJSKA SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI” W WARSZAWIE

szkolna koordynatorka Turnieju: Monika Zalejska

 

3. miejsce: SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WACŁAWA NAŁKOWSKIEGO W NOWODWORZE

szkolna koordynatorka Turnieju: Mariola Cąkała

 

WYRÓŻNIENIA za wyjątkowe zaangażowanie i wyniki w Turnieju

 

SZKOŁY PODSTAWOWE

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. MIRY ZIMIŃSKIEJ-SYGIETYŃSKIEJ, Z ODDZIAŁAMI PRZEDSZKOLNYMI I ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PRUSZKOWIE

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANUSZA KORCZAKA W GROCHOWIE

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. PIASTÓW ŚLĄSKICH WE WROCŁAWIU

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. STEFANA STARZYŃSKIEGO W NASIELSKU

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 174 IM. JANA MACHULSKIEGO W ŁODZI

ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 2 W GDAŃSKU

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W MYSŁOWICACH

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 17 IM. ZAWISZAKÓW PROPORCA „VICTORIA” W WARSZAWIE

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5 IM. ZBIGNIEWA GĘSICKIEGO „JUNO” W PIASTOWIE

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. CZESŁAWA KAMIŃSKIEGO W SIEDLCACH

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KATOWICACH

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. M.KONOPNICKIEJ W ISKRZYNI

 

SZKOŁY PONADPODSTAWOWE

ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W BEŁŻYCACH

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W NOWYM TOMYŚLU

TECHNIKUM NR 1 W GOLENIOWIE

ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH IM.STANISŁAWA STASZICA W IŁŻY

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 6 IM. KAROLA BRZOSTOWSKIEGO W SUWAŁKACH

POWIATOWY ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. STANISŁAWA STASZICA W KŁANINIE

TECHNIKUM NR 4 IM. RYSZARDA KACZOROWSKIEGO W KIELCACH

SPORTOWE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W KWIDZYNIE ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 2 W KWIDZYNIE

 

Doceniamy zaangażowanie uczniów i szkolnych koordynatorów – cieszymy się, że temat bezpieczeństwa w sieci jest dla Was bliski. SERDECZNIE GRATULUJEMY!

Turniej skierowany do szkół podstawowych i ponadpodstawowych ma formę grywalizacji:

Nauczycielu, zwiększ szansę na zdobycie grantu i uzyskaj dodatkowe punkty w Turnieju poprzez udział w innych aktywnościach w Programie Be.Net - bezpieczni w sieci

 

Zostań koordynatorem Turnieju i zaangażuj do udziału jak największą liczbę uczniów – im większa liczba uczestników (procentowo w stosunku do liczby uczniów w szkole) tym więcej punktów dla szkoły 

Zarejestruj się na bezpłatnej platformie edukacyjnej i zaproś innych nauczycieli, zdobądź wiedzę oraz pobierz certyfikaty (im większy udział uczestników korzystających z platformy z danej szkoły tym więcej punktów dodatkowych w Turnieju)  

 

Przygotuj uczniów korzystając z gotowych scenariuszy lekcji pytania w Turnieju opracowane na ich podstawie. Scenariusze są dostępne bezpłatnie do pobrania.

Zachęć uczniów do udziału w konkursowych zadaniach Be.Net : Konkurs DBI oraz Bezpieczne Finanse w sieci. (podczas wykonywania zadań uczniowie zdobywają i utrwalają wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w sieci i netykiety. Udział uczniów również gwarantuje extra punkty w konkursie.  

ZGŁOŚ SZKOŁĘ DO TURNIEJU - UZYSKAJ GRANT FINANSOWY!

* Prosimy o podanie numeru RSPO placówki.

RSPO to rejestr szkół i placówek oświatowych. Każda znajdująca się w rejestrze instytucja ma własny numer, który pozwala na jej identyfikację. Numer RSPO to kod szkoły, który podawany jest przez uczniów chociażby na egzaminach ósmoklasisty czy w czasie matury. Jeżeli nie znasz numeru RSPO szkoły w której pracujesz, z pewnością uzyskasz taką informację w sekretariacie placówki. Zachęcamy również do skorzystania z publicznie dostępnej wyszukiwarki szkół i placówek oświatowych Ministerstwa Edukacji i Nauki: https://rspo.gov.pl/

W przypadku braku numeru RSPO prosimy o pilny kontakt (e-mail: be.net@digitaluniversity.pl) – w celu nadania indywidualnego numeru szkoły niezbędnego do startu w Turnieju i przekazania go uczestnikom. 

Po szczegóły zapraszamy do Regulaminu i ABC Turnieju

Szkoły, które zdobędą najwięcej punktów w Turnieju otrzymają granty finansowe wysokości 1500PLN na dowolny cel związany z bezpieczeństwem cyfrowym i/lub doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/ informatycznej. 

Udział w Turnieju to doskonałe narzędzie do realizacji programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły / wychowawcy w zakresie edukacji z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz kompetencji przyszłości. 

Uczniowie w interesujący sposób w formie grywalizacji utrwalają / zdobywają wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w sieci i netykiety. 

Turniej Be.Net to podsumowanie całorocznego programu edukacyjnego w zakresie edukacji cyfrowej cyberbezpieczeństwa oraz kształcenia kompetencji przyszłości. 

To idealne narzędzie do realizacji zadań szkoły związanych z bezpieczeństwem cyfrowym oraz podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 w zakresie wsparcia edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowania krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych. 

Turniej Be.Net – Bezpieczni w sieci ma formę grywalizacji online. 

Szkoła – za pośrednictwem nauczyciela/ki koordynatora/ki zgłasza placówkę przez wypełnienie formularza na stronie:https://benet.edu.pl/turniej/. 

Link do quizu do przekazania uczniom wysyłany jest na adres e-mail wskazany w formularzu, a także będzie dostępny na stronie Turnieju (tam, gdzie formularz zgłoszeniowy). 

Uwaga! – Link do Turnieju jest aktywny jedynie w dniu 29 marca 2023 r. od godziny 8:00 do 21:00. 

Uczniowie odpowiadają na pytania w Turnieju online – ze szkoły lub z domu (w zależności od możliwości i ustaleń wewnętrznych szkoły). 

Do wyniku liczy się zaangażowanie szkoły – procentowy udział uczniów oraz udział szkoły w dodatkowych aktywności w programie, za które można zdobyć ekstra punkty. 

Pytania w Turnieju są dostosowane do poziomu nauczania i wieku uczestników. Oddzielne linki przygotowane są dla uczniów klas 1-3, 4-6, 7-8 SP oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych. 

Zasady są bardzo proste: 

  • nauczyciel przekazuje uczniom linki (np.  za pomocą dziennika elektronicznego lub w innej formie)  
  • nauczyciel podaje uczestnikom numer RSPO szkoły, który uczeń MUSI PODAĆ wypełniając quiz 
  • uczniowie wykonują zadania na urządzeniu (telefonie, tablecie, laptopie lub komputerze) z dostępem do Internetu i przeglądarki, gdzie wklejają podany link 
  • uczestnicy po wykonaniu zadań przesyłają formularz klikając końcowy przycisk  
  • każdy uczeń może wykonać zadanie tylko raz 
  • uczestnik przed wykonaniem zadania podaje numer RSPO szkoły oraz  swoje imię nazwisko i klasę lub indywidualny kod podany przez nauczyciela (o ile nauczyciel koordynator zdecyduje się na zakodowanie danych uczniów) *.  Dane imienne lub opcjonalnie kod są potrzebne jedynie w celu rozpoznania ucznia przez nauczyciela/ szkołę. Decyzja o ewentualnym zakodowaniu i jego formie leży po stronie szkoły. Dla organizatora jest ważne jedynie RSPO placówki) 
  • wykonanie zadania trwa około 30 min (w zależności od możliwości ucznia) 
  • odpowiedzi do quizu zostaną przesłane do koordynatora po ogłoszeniu wyników 12 kwietnia 2023 z możliwością wykonania quizu ponownie (link będzie aktywny do końca maja 2023) 

Turniej odbędzie się w środę 29 marca 2023 w godzinach 08:00 – 21:00 (w tym czasie będą aktywne linki do quizów).  

Po ogłoszeniu wyników będzie możliwe skorzystanie z quizu i przeprowadzenie go już poza konkurencją do końca maja 2023. 

Pytania w quizie ułożone są na podstawie scenariuszy lekcji dostępnych na stronie programu Be.Net: 

Pytania dotyczą zagadnień: 

  • netykiety 
  • bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w sieci 
  • ochrony przed wirusami, wiarygodności w sieci (prawda i fałsz w Internecie) 
  • praw autorskich i plagiaryzmu 
  • wirtualnej rzeczywistości 
  • przeciwdziałania hejtowi i cyberprzemocy 
  • higieny cyfrowej 
  • gamingu 
  • sztucznej inteligencji.  

Pytania są dostosowane do grup wiekowych; klasy 1-3, 4-6, 7-8 szkół podstawowych oraz dla młodzieży licelanej, techników i szkół branżowych. 

Wszystkie pytania mają charakter zamknięty (wybór jednokrotny lub wielokrotny) oraz w znacznym procencie polegają na dedukcji na podstawie materiału graficznego, zdjęciowego lub filmowego. 

Quiz ma charakter edukacyjny. 

Materiał do polecenia do przygotowania się zwłaszcza starszym uczestnikom w zakresie terminologii to “ABC cyberbezpieczeństwa”: https://it-szkola.edu.pl/publikacje,plik,90 

Zgłoszenia szkoły do Turnieju należy dokonać poprzez formularz na stronie: https://benet.edu.pl/turniej/. 

Należy podać: 

  • nazwisko i kontakt do koordynatora 
  • liczbę uczniów w szkole ( może być przybliżona) 
  • numer RSPO szkoły (w razie problemu z RSPO prosimy o pilny kontakt mailowy be.net@digitaluniversity.pl). 

Formularz jest dosyć szczegółowy ze względu na możliwość otrzymania dodatkowych punktów za inne aktywności poza Turniejem w programie Be. net 

–  uczestnictwo nauczycieli w webinariach na platformie edukacyjnej https://dte.digitaluniversity.pl/course/benet 

–  korzystanie ze scenariuszy lekcji: https://benet.edu.pl/scenariusze-lekcji/ oraz https://fundacja.digitaluniversity.pl/digiswiat/ 

– udział uczniów grywalizacji z okazji  Dnia Bezpiecznego Internetu ( trwa do 31.03.23): https://benet.edu.pl/dzien-bezpiecznego-internetu/  

– uczestnictwo uczniów w Konkursie Be.Net – bezpieczne finanse ( trwa do 31.03.23): https://benet.edu.pl/bezpieczne-finanse-w-sieci/ 

– raport z debaty po konferencji Masters and Robots Youth 2022 ( jeśli szkoła uczestniczyła w Konferencji): https://forms.office.com/r/qVJGbtKmHg 

Do zdobycia punktów najważniejszy jest jednak udział uczniów w samym Turnieju. 

  • Formularz zgłoszeniowy należy przesłać najpóźniej w dniu 29.03.23  
  • Przed przystąpieniem do Turnieju należy podać uczniom – uczestnikom właściwy do ich poziomu wiekowego link do formularza Forms (przesłany mailowo po zgłoszeniu w mailu oraz  dostępny na stronie Turnieju) numer RSPO szkoły – będzie konieczny do wpisania i ukończenia turnieju, a także rozpoznania szkoły. 
  • Przekazać uczniom informację o konieczności wpisania imienia, nazwiska i klasy lub OPCJONALNIE  kod ucznia stworzony/ wygenerowany przez nauczyciela / koordynatora –  wówczas w rubryce formularz: imię i nazwisko uczeń wpisuje podany kod. UWAGA! Decyzja o ewentualnym kodowaniu i jego formie leży po stronie szkoły. 
  • Wyniki turnieju zostaną ogłoszone na stronie Turnieju 12 kwietnia 2023 i wysłane szkołom drogą mailową.  
  • Do końca kwietnia przesłane zostaną certyfikaty i  nagrody. 
  • Od 12.04 do 31.05.2023 linki do quizu zostaną odblokowane i będzie można z nich skorzystać podczas lekcji (informacja dla szkół które nie przystąpią do grywalizacji w dniu 29.03.2023, a chcą skorzystać z quizu) 

Wykonanie quizu zajmie uczniom około 30 minut. 

UWAGA!!! – W klasach młodszych przeprowadzenie quizu może  potrwać nieco dłużej. W klasach 1-3 szkoły podstawowej nauczyciel może odczytać pytania i puścić materiał filmowy na tablicy multimedialnej lub ekranie.  

Ze względu na zastosowanie czytnika immersyjnego możliwe jest odsłuchanie pytań i odpowiedzi przez wszystkich uczestników (można zastosować słuchawki).

Należy skontaktować się z Organizatorem Turnieju mailowo: be.net@digitaluniversity.pl 

Aby zwiększyć szanse szkoły na zwycięstwo warto: 

Maksymalna liczba punktów do zdobycia w quizie w Turnieju wynosi 100.  

Im więcej uczestników weźmie udział w quizie, tym większa szansa na zwycięstwo.  

Nie ma znaczenia liczebność szkoły! Liczy się procentowy udział uczestników.    

W całym Turnieju można zdobyć 160 pkt, z czego 100 pkt w quizie oraz do 60 pkt za dodatkowe aktywności w programie Be.Net

Tak. Udział w Turnieju to przede wszystkim udział w quizie wiedzy w dniu 29.03.2023r. 

Aby zdobyć dodatkowe punkty w Turnieju należy:  

Wyniki Turnieju będą liczone będą według wzoru: W= (Lu/(Usz) X100) + m + (SL +PE +GK) W – wynik całkowity

Lu – liczba uczniów w Turnieju

Usz – liczba uczniów w szkole

m – mediana punktów uzyskanych przez Szkołę w quizie – maksymalnie 100 pkt.

SL – deklaracja korzystania ze scenariuszy – 0 lub 15 pkt

PE – rejestracja na platformie edukacyjnej nauczycieli – 0, 5, 10 lub 15 pkt

GK– udział szkoły grywalizacji w ramach konkursów Be.Net oraz raportu z debaty po Konferencji Masters & Robots 2022– 0, 10, 20 lub 30 pkt

W przypadku otrzymania takiej samej sumy punktów w rankingu miejsca przyznane zostaną według wskaźnika zaangażowania szkoły liczonego jako iloraz liczby uczniów biorących udział w quizie do wszystkich uczniów w szkole.

Nagrody zostaną przyznane dla 3 Zwycięskich Szkół, które w rankingu punktów z Turnieju otrzymają najwyższe wyniki. 

Nagrody to granty finansowe w kwocie 1500,00 PLN dla każdej ze szkół z przeznaczeniem na działania, inicjatywy lub inne potrzeby placówki mające na celu zwiększenie świadomości uczniów w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego i / lub zakup oprogramowania/ oprzyrządowania w celu doposażenia szkoły w roku szkolnym 2023 / 2024 według potrzeb. 

Tak. Wszystkie szkoły, które wezmą udział w quizie otrzymają Certyfikaty uczestnictwa w Turnieju Be.Net 2023. 

Ponadto Szkoły, które aktywnie włączą się w cały projekt Be.Net  otrzymają Certyfikat uczestnictwa w IV edycji Ogólnopolskiego Projektu  Be.Net dla Szkoły Przyszłości 

Fundacja Uniwersytet Dzieci już od 15 lat rozwija potencjał twórczy i intelektualny dzieci, tak by rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać. Wiemy, że w procesie uczenia dzieci kluczową rolę odgrywają nauczyciele, dlatego chcemy wspierać także ich edukację.Chcemy pomagać nauczycielom w poszerzaniu horyzontów zarówno za pośrednictwem naszych działań, jak i poprzez wsparcie programu Be.Net. Nauczyciele to bardzo ważna grupa społeczna, która zasługuje na dostęp do innowacyjnych metod edukacji. Doceniamy to, że program Be.Net daje nauczycielom merytoryczne narzędzia do zdobywania wiedzy

z obszarów m.in. nowych technologii. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć tę inspirującą inicjatywę.

 

Bogusława Łuka, Prezes Fundacji

 

Dowiedz się więcej:

 

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/UniwersytetDzieci/ 

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjauniwersytetdzieci/ 

Linkedin: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-uniwersytet-dzieci 

Strona www: https://fundacja.uniwersytetdzieci.pl/ 

BLIK

 

 

„Nowoczesne technologie są dużą częścią naszego życia. Jako firma działająca w tym obszarze widzimy to na każdym kroku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oprócz korzyści, czasami pojawiają się także zagrożenia. Dlatego od wielu lat angażujemy się w inicjatywy, które pokazują, jak bezpiecznie działać w sieci i nie dać się oszukać. Jedną z nich jest właśnie program BE.NET, który uczy właściwych postaw i mądrego poruszania się w internecie. Tym razem wspieramy nauczycieli, którzy każdego dnia poprzez swoją pracę mogą dawać przykład młodszym pokoleniom.”

 

 

Krzysztof Ziewiec, Dyrektor Marketingu i 
PR BLIK

 

Dowiedz się więcej:

 

FB: https://www.facebook.com/blikmobile @blikmobile 

IG: https://www.instagram.com/blikmobile/ @blikmobile 

LI: https://www.linkedin.com/company/blik-payments  

TT: https://twitter.com/BLIKmobile @BLIKmobile 

Mateusz Kacprowski

Mateusz Kacprowski jest absolwentem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego na dwóch kierunkach magisterskich- Matematyce oraz Informatyce gospodarczej. Ponadto ukończył studia podyplomowe z zakresu nauczania fizyki, zarządzania oświatą oraz Master of Public Administration.

Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022

Nauczyciel na medal 2021

p. Mateusz Kacprowski pracuje w I Liceum Ogólnokształcącym im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku jako nauczyciel matematyki. Od początku pracy w Liceum nauczyciel aktywnie angażuje się w pracę na rzecz środowiska szkolnego jak również wzbogaca ofertę edukacyjną szkoły.

Jest autorem Innowacji pedagogicznej “Z Matematyką na studia wyższe”, która jest przeznaczona dla uczniów klas z rozszerzonym programem nauczania matematyki. Powyższa innowacja przyczyniła się do kolejnego sukcesu nauczyciela jakim było uzyskanie tytułu laureata w konkursie „Kierunek – Innowacja 2021” organizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki – 1 miejsce w województwie mazowieckim w kategorii innowacja w szkole ponadpodstawowej za innowację „Z matematyką na studia wyższe”

Innowacja pedagogiczna „Z matematyką na studia wyższe” wprowadza uczestnika projektu w podstawy matematyki wyższej realizowanej na kierunkach studiów technicznych i matematyczno-przyrodniczych takich jak: „Algebra liniowa” „Biomatematyka”, czy „Rachunek różniczkowy i całkowy”. Częścią integralną innowacji jest też projekt “”Matematyczni Mistrzowie z Płockiej””, który otrzymał dofinansowanie ze strony Fundacji mBanku.

Pan Mateusz Kacprowski jest pomysłodawcą, współautorem i nauczycielem prowadzącym innowacyjny zespół Matematycznych Mistrzów z Płockiej skupiający uczniów uzdolnionych matematycznie.

Jest również współautorem matematycznego Escape Roomu dla uczniów rozszerzających matematykę – nauka matematyki przez zabawę i zagadki logiczne. Autor projektu „Szkoła Lwowska na Płockiej”, w ramach, którego uczniowie studiowali wiedzę na temat słynnych polskich matematyków, poznali historię szkoły lwowskiej.

Pan Mateusz Kacprowski jest współautorem i organizatorem Powiatowego konkursu matematycznego dla uczniów klas ósmych szkół podstawowych, który został objęty patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz Starosty Powiatu Płońskiego.

Jest również pomysłodawcą i współorganizatorem Powiatowego Konkursu Matematycznego im. prof. Stefana Banacha dla uczniów szkół ponadpodstawowych, który został objęty patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz Starosty Powiatu Płońskiego.

W ramach bezpiecznej edukacji cyfrowej realizował projekt „Przystań w sieci”- projekt edukacyjny, który powstał z inicjatywy Facebooka, NASK PIB i UNICEF Polska pod patronatem Prezesa Rady Ministrów, p. Mateusza Morawieckiego.

W ramach ogólnopolskiego projektu „Matematyka dla ciekawych świata” organizowanego przez Uniwersytet Warszawski, uczniowie p. Mateusza Kacprowskiego zajęli II miejsce w rywalizacji szkół biorących udział w XII edycji projektu. Do rywalizacji w jego ramach przystąpiło 58 szkół z całej Polski, w tym szkoły zajmujące czołowe lokaty w tegorocznym rankingu szkół ponadpodstawowych Perspektywy

Pan Mateusz Kacprowski pełni również funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego I Liceum Ogólnokształcącego im. H. Sienkiewicza w Płońsku.

W ramach zadania dofinasowanego ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego „Mazowiecka Aktywacja” nauczyciel współtworzył projekt „Second Life”.

W ramach edukacji ekonomicznej nauczyciel aktywnie uczestniczy w projekcie „Złote Szkoły NBP”, otrzymując w latach 2021,2022 certyfikat ambasadora Edukacji Ekonomicznej NBP. ‼W wymienionych latach I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza uzyskało tytuł Złotej Szkoły NBP.

Autor warsztatów „Wstęp do teorii pieniądza w czasie – procent prosty i składany” dla społeczności I LO.

W ramach edukacji ekonomicznej p. Mateusz Kacprowski napisał innowację pedagogicznej „Ekonomia – wiem i rozumiem”, która wprowadza uczestnika projektu w podstawy matematyki finansowej, podstawy ekonomii oraz pozwala na dokonywanie elementarnych analiz rynkowych.

Nauczyciel aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi takimi jak Politechnika Warszawska, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Uniwersytetem Warszawskim czy też Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego.