Turniej Be.Net - bezpieczni w sieci dla szkół już 29 marca 2023 - online!
Turniej Be.Net – bezpieczni w sieci to idealne narzędzie do realizacji zadań szkoły związanych z bezpieczeństwem cyfrowym.

Quiz turniejowy odbył się w dniu 29.03.2023
Zachęcamy jednak do dalszego rozwiązywania quizu i wykorzystania go w rozpowszechnianiu wiedzy na temat bezpieczeństwa w sieci.

W rozwiązaniu turniejowego quizu wzięło udział prawie 7000 uczniów ze 192 szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski.
1. miejsce: SZKOŁA PODSTAWOWA W PILCZYCY
szkolna koordynatorka Turnieju: Urszula Metrycka
2. miejsce: NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA „EUROPEJSKA SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI” W WARSZAWIE
szkolna koordynatorka Turnieju: Monika Zalejska
3. miejsce: SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WACŁAWA NAŁKOWSKIEGO W NOWODWORZE
szkolna koordynatorka Turnieju: Mariola Cąkała
WYRÓŻNIENIA za wyjątkowe zaangażowanie i wyniki w Turnieju
SZKOŁY PODSTAWOWE
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. MIRY ZIMIŃSKIEJ-SYGIETYŃSKIEJ, Z ODDZIAŁAMI PRZEDSZKOLNYMI I ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PRUSZKOWIE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANUSZA KORCZAKA W GROCHOWIE
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. PIASTÓW ŚLĄSKICH WE WROCŁAWIU
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. STEFANA STARZYŃSKIEGO W NASIELSKU
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 174 IM. JANA MACHULSKIEGO W ŁODZI
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 2 W GDAŃSKU
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W MYSŁOWICACH
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 17 IM. ZAWISZAKÓW PROPORCA „VICTORIA” W WARSZAWIE
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5 IM. ZBIGNIEWA GĘSICKIEGO „JUNO” W PIASTOWIE
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. CZESŁAWA KAMIŃSKIEGO W SIEDLCACH
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KATOWICACH
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. M.KONOPNICKIEJ W ISKRZYNI
SZKOŁY PONADPODSTAWOWE
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W BEŁŻYCACH
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W NOWYM TOMYŚLU
TECHNIKUM NR 1 W GOLENIOWIE
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH IM.STANISŁAWA STASZICA W IŁŻY
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 6 IM. KAROLA BRZOSTOWSKIEGO W SUWAŁKACH
POWIATOWY ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. STANISŁAWA STASZICA W KŁANINIE
TECHNIKUM NR 4 IM. RYSZARDA KACZOROWSKIEGO W KIELCACH
SPORTOWE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W KWIDZYNIE ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 2 W KWIDZYNIE
Doceniamy zaangażowanie uczniów i szkolnych koordynatorów – cieszymy się, że temat bezpieczeństwa w sieci jest dla Was bliski. SERDECZNIE GRATULUJEMY!

Turniej skierowany do szkół podstawowych i ponadpodstawowych ma formę grywalizacji:
- dostosowany jest do poziomu wiekowego kategoriach dla klas 1-3, 4-6, 7-8 oraz uczniów szkół ponadpodstawowych
- ma na celu podniesienie świadomości bezpieczeństwa cyfrowego uczniów
- utrwala zasady netykiety
- przyczyni się do bezpieczniejszego korzystania przez dzieci i młodzież z sieci
Nauczycielu, zwiększ szansę na zdobycie grantu i uzyskaj dodatkowe punkty w Turnieju poprzez udział w innych aktywnościach w Programie Be.Net - bezpieczni w sieci
Zarejestruj się na bezpłatnej platformie edukacyjnej i zaproś innych nauczycieli, zdobądź wiedzę oraz pobierz certyfikaty (im większy udział uczestników korzystających z platformy z danej szkoły tym więcej punktów dodatkowych w Turnieju)
Przygotuj uczniów korzystając z gotowych scenariuszy lekcji – pytania w Turnieju są opracowane na ich podstawie. Scenariusze są dostępne bezpłatnie do pobrania.
Zachęć uczniów do udziału w konkursowych zadaniach Be.Net : Konkurs DBI oraz Bezpieczne Finanse w sieci. (podczas wykonywania zadań uczniowie zdobywają i utrwalają wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w sieci i netykiety. Udział uczniów również gwarantuje extra punkty w konkursie.
ZGŁOŚ SZKOŁĘ DO TURNIEJU - UZYSKAJ GRANT FINANSOWY!
* Prosimy o podanie numeru RSPO placówki.
RSPO to rejestr szkół i placówek oświatowych. Każda znajdująca się w rejestrze instytucja ma własny numer, który pozwala na jej identyfikację. Numer RSPO to kod szkoły, który podawany jest przez uczniów chociażby na egzaminach ósmoklasisty czy w czasie matury. Jeżeli nie znasz numeru RSPO szkoły w której pracujesz, z pewnością uzyskasz taką informację w sekretariacie placówki. Zachęcamy również do skorzystania z publicznie dostępnej wyszukiwarki szkół i placówek oświatowych Ministerstwa Edukacji i Nauki: https://rspo.gov.pl/
W przypadku braku numeru RSPO prosimy o pilny kontakt (e-mail: be.net@digitaluniversity.pl) – w celu nadania indywidualnego numeru szkoły niezbędnego do startu w Turnieju i przekazania go uczestnikom.
Po szczegóły zapraszamy do Regulaminu i ABC Turnieju
Szkoły, które zdobędą najwięcej punktów w Turnieju otrzymają granty finansowe wysokości 1500PLN na dowolny cel związany z bezpieczeństwem cyfrowym i/lub doposażeniem szkoły w sprzęt lub oprogramowanie niezbędne do realizacji edukacji cyfrowej/ informatycznej.
Udział w Turnieju to doskonałe narzędzie do realizacji programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły / wychowawcy w zakresie edukacji z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz kompetencji przyszłości.
Uczniowie w interesujący sposób w formie grywalizacji utrwalają / zdobywają wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w sieci i netykiety.
Turniej Be.Net to podsumowanie całorocznego programu edukacyjnego w zakresie edukacji cyfrowej cyberbezpieczeństwa oraz kształcenia kompetencji przyszłości.
To idealne narzędzie do realizacji zadań szkoły związanych z bezpieczeństwem cyfrowym oraz podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 w zakresie wsparcia edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowania krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
Turniej Be.Net – Bezpieczni w sieci ma formę grywalizacji online.
Szkoła – za pośrednictwem nauczyciela/ki koordynatora/ki zgłasza placówkę przez wypełnienie formularza na stronie:https://benet.edu.pl/turniej/.
Link do quizu do przekazania uczniom wysyłany jest na adres e-mail wskazany w formularzu, a także będzie dostępny na stronie Turnieju (tam, gdzie formularz zgłoszeniowy).
Uwaga! – Link do Turnieju jest aktywny jedynie w dniu 29 marca 2023 r. od godziny 8:00 do 21:00.
Uczniowie odpowiadają na pytania w Turnieju online – ze szkoły lub z domu (w zależności od możliwości i ustaleń wewnętrznych szkoły).
Do wyniku liczy się zaangażowanie szkoły – procentowy udział uczniów oraz udział szkoły w dodatkowych aktywności w programie, za które można zdobyć ekstra punkty.
Pytania w Turnieju są dostosowane do poziomu nauczania i wieku uczestników. Oddzielne linki przygotowane są dla uczniów klas 1-3, 4-6, 7-8 SP oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
Zasady są bardzo proste:
- nauczyciel przekazuje uczniom linki (np. za pomocą dziennika elektronicznego lub w innej formie)
- nauczyciel podaje uczestnikom numer RSPO szkoły, który uczeń MUSI PODAĆ wypełniając quiz
- uczniowie wykonują zadania na urządzeniu (telefonie, tablecie, laptopie lub komputerze) z dostępem do Internetu i przeglądarki, gdzie wklejają podany link
- uczestnicy po wykonaniu zadań przesyłają formularz klikając końcowy przycisk
- każdy uczeń może wykonać zadanie tylko raz
- uczestnik przed wykonaniem zadania podaje numer RSPO szkoły oraz swoje imię nazwisko i klasę lub indywidualny kod podany przez nauczyciela (o ile nauczyciel koordynator zdecyduje się na zakodowanie danych uczniów) *. Dane imienne lub opcjonalnie kod są potrzebne jedynie w celu rozpoznania ucznia przez nauczyciela/ szkołę. Decyzja o ewentualnym zakodowaniu i jego formie leży po stronie szkoły. Dla organizatora jest ważne jedynie RSPO placówki)
- wykonanie zadania trwa około 30 min (w zależności od możliwości ucznia)
- odpowiedzi do quizu zostaną przesłane do koordynatora po ogłoszeniu wyników 12 kwietnia 2023 z możliwością wykonania quizu ponownie (link będzie aktywny do końca maja 2023)
Turniej odbędzie się w środę 29 marca 2023 w godzinach 08:00 – 21:00 (w tym czasie będą aktywne linki do quizów).
Po ogłoszeniu wyników będzie możliwe skorzystanie z quizu i przeprowadzenie go już poza konkurencją do końca maja 2023.
Pytania w quizie ułożone są na podstawie scenariuszy lekcji dostępnych na stronie programu Be.Net:
Pytania dotyczą zagadnień:
- netykiety
- bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w sieci
- ochrony przed wirusami, wiarygodności w sieci (prawda i fałsz w Internecie)
- praw autorskich i plagiaryzmu
- wirtualnej rzeczywistości
- przeciwdziałania hejtowi i cyberprzemocy
- higieny cyfrowej
- gamingu
- sztucznej inteligencji.
Pytania są dostosowane do grup wiekowych; klasy 1-3, 4-6, 7-8 szkół podstawowych oraz dla młodzieży licelanej, techników i szkół branżowych.
Wszystkie pytania mają charakter zamknięty (wybór jednokrotny lub wielokrotny) oraz w znacznym procencie polegają na dedukcji na podstawie materiału graficznego, zdjęciowego lub filmowego.
Quiz ma charakter edukacyjny.
Materiał do polecenia do przygotowania się zwłaszcza starszym uczestnikom w zakresie terminologii to “ABC cyberbezpieczeństwa”: https://it-szkola.edu.pl/publikacje,plik,90
Zgłoszenia szkoły do Turnieju należy dokonać poprzez formularz na stronie: https://benet.edu.pl/turniej/.
Należy podać:
- nazwisko i kontakt do koordynatora
- liczbę uczniów w szkole ( może być przybliżona)
- numer RSPO szkoły (w razie problemu z RSPO prosimy o pilny kontakt mailowy be.net@digitaluniversity.pl).
Formularz jest dosyć szczegółowy ze względu na możliwość otrzymania dodatkowych punktów za inne aktywności poza Turniejem w programie Be. net
– uczestnictwo nauczycieli w webinariach na platformie edukacyjnej https://dte.digitaluniversity.pl/course/benet
– korzystanie ze scenariuszy lekcji: https://benet.edu.pl/scenariusze-lekcji/ oraz https://fundacja.digitaluniversity.pl/digiswiat/
– udział uczniów grywalizacji z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu ( trwa do 31.03.23): https://benet.edu.pl/dzien-bezpiecznego-internetu/
– uczestnictwo uczniów w Konkursie Be.Net – bezpieczne finanse ( trwa do 31.03.23): https://benet.edu.pl/bezpieczne-finanse-w-sieci/
– raport z debaty po konferencji Masters and Robots Youth 2022 ( jeśli szkoła uczestniczyła w Konferencji): https://forms.office.com/r/qVJGbtKmHg.
Do zdobycia punktów najważniejszy jest jednak udział uczniów w samym Turnieju.
- Formularz zgłoszeniowy należy przesłać najpóźniej w dniu 29.03.23
- Przed przystąpieniem do Turnieju należy podać uczniom – uczestnikom właściwy do ich poziomu wiekowego link do formularza Forms (przesłany mailowo po zgłoszeniu w mailu oraz dostępny na stronie Turnieju) numer RSPO szkoły – będzie konieczny do wpisania i ukończenia turnieju, a także rozpoznania szkoły.
- Przekazać uczniom informację o konieczności wpisania imienia, nazwiska i klasy lub OPCJONALNIE kod ucznia stworzony/ wygenerowany przez nauczyciela / koordynatora – wówczas w rubryce formularz: imię i nazwisko uczeń wpisuje podany kod. UWAGA! Decyzja o ewentualnym kodowaniu i jego formie leży po stronie szkoły.
- Wyniki turnieju zostaną ogłoszone na stronie Turnieju 12 kwietnia 2023 i wysłane szkołom drogą mailową.
- Do końca kwietnia przesłane zostaną certyfikaty i nagrody.
- Od 12.04 do 31.05.2023 linki do quizu zostaną odblokowane i będzie można z nich skorzystać podczas lekcji (informacja dla szkół które nie przystąpią do grywalizacji w dniu 29.03.2023, a chcą skorzystać z quizu)
Wykonanie quizu zajmie uczniom około 30 minut.
UWAGA!!! – W klasach młodszych przeprowadzenie quizu może potrwać nieco dłużej. W klasach 1-3 szkoły podstawowej nauczyciel może odczytać pytania i puścić materiał filmowy na tablicy multimedialnej lub ekranie.
Ze względu na zastosowanie czytnika immersyjnego możliwe jest odsłuchanie pytań i odpowiedzi przez wszystkich uczestników (można zastosować słuchawki).
Należy skontaktować się z Organizatorem Turnieju mailowo: be.net@digitaluniversity.pl
Aby zwiększyć szanse szkoły na zwycięstwo warto:
- zachęcić jak największą liczbę uczniów do udziału w quizie
- przeprowadzić wybrane zajęcia na podstawie scenariuszy lekcji Be.Net: https://benet.edu.pl/scenariusze-lekcji/ i Digi Świat https://fundacja.digitaluniversity.pl/digiswiat/
- zarejestrować się i korzystać z bezpłatnych webinariów na platformie edukacyjnej Fundacji Digital University: https://dte.digitaluniversity.pl/course/benet
- wziąć udział w grywalizacji w ramach konkursów Be.Net – DBI:https://benet.edu.pl/dzien-bezpiecznego-internetu/ oraz Bezpieczne finanse w sieci: https://benet.edu.pl/bezpieczne-finanse-w-sieci/– LINKI do wirtualnych pokoi zagadek są aktywne do 31 marca 2023
- przesłać raport z debaty po konferencji Masters&Robots Youth 2022
Maksymalna liczba punktów do zdobycia w quizie w Turnieju wynosi 100.
Im więcej uczestników weźmie udział w quizie, tym większa szansa na zwycięstwo.
Nie ma znaczenia liczebność szkoły! Liczy się procentowy udział uczestników.
W całym Turnieju można zdobyć 160 pkt, z czego 100 pkt w quizie oraz do 60 pkt za dodatkowe aktywności w programie Be.Net
Tak. Udział w Turnieju to przede wszystkim udział w quizie wiedzy w dniu 29.03.2023r.
Aby zdobyć dodatkowe punkty w Turnieju należy:
- przeprowadzić wybrane – dowolne zajęcia na podstawie scenariuszy lekcji Be.Net: https://benet.edu.pl/scenariusze-lekcji/ i Digi Świat https://fundacja.digitaluniversity.pl/digiswiat/ 15 pkt.
- zarejestrować się i korzystać z bezpłatnych webinariów na platformie edukacyjnej Fundacji Digital University: https://dte.digitaluniversity.pl/course/benet do 15 pkt.
- wziąć udział w grywalizacji w ramach konkursów Be.Net – DBI:https://benet.edu.pl/dzien-bezpiecznego-internetu/ oraz Bezpieczne finanse w sieci: https://benet.edu.pl/bezpieczne-finanse-w-sieci/ **LINKI do wirtualnych pokoi zagadek są aktywne do 31 marca 2023 – 10 pkt za uczestnictwo w każdym z wyzwań konkursowych (łącznie 20 pkt za oba)
- przesłać raport z debaty po konferencji Masters&Robots Youth 2022 ( do 10 pkt)
Wyniki Turnieju będą liczone będą według wzoru: W= (Lu/(Usz) X100) + m + (SL +PE +GK) W – wynik całkowity
Lu – liczba uczniów w Turnieju
Usz – liczba uczniów w szkole
m – mediana punktów uzyskanych przez Szkołę w quizie – maksymalnie 100 pkt.
SL – deklaracja korzystania ze scenariuszy – 0 lub 15 pkt
PE – rejestracja na platformie edukacyjnej nauczycieli – 0, 5, 10 lub 15 pkt
GK– udział szkoły grywalizacji w ramach konkursów Be.Net oraz raportu z debaty po Konferencji Masters & Robots 2022– 0, 10, 20 lub 30 pkt
W przypadku otrzymania takiej samej sumy punktów w rankingu miejsca przyznane zostaną według wskaźnika zaangażowania szkoły liczonego jako iloraz liczby uczniów biorących udział w quizie do wszystkich uczniów w szkole.
Nagrody zostaną przyznane dla 3 Zwycięskich Szkół, które w rankingu punktów z Turnieju otrzymają najwyższe wyniki.
Nagrody to granty finansowe w kwocie 1500,00 PLN dla każdej ze szkół z przeznaczeniem na działania, inicjatywy lub inne potrzeby placówki mające na celu zwiększenie świadomości uczniów w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego i / lub zakup oprogramowania/ oprzyrządowania w celu doposażenia szkoły w roku szkolnym 2023 / 2024 według potrzeb.
Tak. Wszystkie szkoły, które wezmą udział w quizie otrzymają Certyfikaty uczestnictwa w Turnieju Be.Net 2023.
Ponadto Szkoły, które aktywnie włączą się w cały projekt Be.Net otrzymają Certyfikat uczestnictwa w IV edycji Ogólnopolskiego Projektu Be.Net dla Szkoły Przyszłości